autor: Maciej Myrcha
Xbox potęgą jest i basta
Ojcowie konsoli Xbox mogą mieć powody do zadowolenia. Z głównej kwatery Microsoftu napłynęła informacja, iż Halo 2 od momentu swojej premiery znalazło już 6.4 miliona nabywców, co czyni z niej najlepiej sprzedającą grę wszechczasów na Xboxa. Dodatko ilość subskrybentów usługi Xbox Live przekroczyła 1.4 miliona, a to jeszcze nie koniec sukcesów konsoli.
Ojcowie konsoli Xbox mogą mieć powody do zadowolenia. Z głównej kwatery Microsoftu napłynęła informacja, iż Halo 2 od momentu swojej premiery znalazło już 6.4 miliona nabywców, co czyni z niej najlepiej sprzedającą grę wszechczasów na Xboxa. Dodatko ilość subskrybentów usługi Xbox Live przekroczyła 1.4 miliona, a to jeszcze nie koniec sukcesów konsoli.
Jeśli do ilości sprzedanych egzemplarzy Halo 2 dodamy osiągi jej poprzednika, to otrzymamy imponującą liczbę - seria Halo jak do tej pory sprzedała się w 12.8 miliona kopii! Grupa NPD Funworld przytacza również kilka innych, wartych odnotowania faktów dotyczących Xbox. I tak Xbox jest jedyną konsolą, która odnotowała tak znaczący wzrost zarówno sprzedaży gier jak i nowych użytkowników podczas ostatniego kwartału roku 2004 oraz całego roku 2004, podczas gdy jej rywale i ogólnie rynek rozrywki elektronicznej zaliczały zastój. Po drugie 3 tytuły z Xboxa znalazły się w pierwszej 10 najlepiej sprzedających się gier w USA. Jest to oczywiście wspomniane już Halo 2, które wylądowało na 4 pozycji, oraz Need for Speed: Underground 2 i Star Wars: Knights of the Old Republic 2, odpowiednio 6 i 10 miejsce. I po trzecie wreszcie, w roku 2004 sprzedaż software na Xbox wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim aż o 55%.
Jak już wspomniałem na wstępie, znakomicie radzi sobie także usługa Xbox Live, w której gracze mogą znaleźć już ponad 200 tytułów, co czyni z niej najobszerniejszy zbiór sieciowych tytułów dostępnych w chwili obecnej. Oczywiście sukces Xbox Live w ostatnich tygodniach jest niewątpliwie napędzany przez Halo 2, która pobiła jeszcze jeden rekord. Od momentu jej premiery gracze spędzili 91 milionów godzin podczas rozgrywki w Halo 2 poprzez Xbox Live.
Rok 2005 dla posiadaczy Xbox oraz jej twórców również rysuje się w kolorowych barwach. Forza Motorsport, Star Wars Republic Commando, Doom 3 oraz Conker: Live and Reloaded z pewnością spowodują rozrost społeczności Xbox Live.