Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2008, 12:23

Wywiad z Benoit Sokalem, autorem Syberii

Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.

Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.

Wywiad z Benoit Sokalem, autorem Syberii - ilustracja #1

Wywiad z Benoit Sokalem, belgijskim rysownikiem i autorem gier przygodowych przeprowadził serwis AdventureGamer.pl. Twórca opowiada o własnym studiu White Birds Productions, inspiracjach, sukcesach i porażkach oraz o przyszłych projektach, w tym zainteresowaniu rynkiem konsol obecnej generacji. Zainteresowani cały zapis rozmowy znajdą w tym miejscu.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej