autor: Marcin Skierski
Wysyp informacji o Max Payne 3 - tryb multi, fabuła, system osłon i inne
Ciągle przekładana data premiery Max Payne 3 martwi nawet najbardziej optymistycznych fanów serii. W tej chwili wygląda na to, że gra ukaże się najwcześniej w przyszłym roku, a twórcy sami nie są w stanie określić choćby przybliżonego terminu debiutu. Po ujawnionych kilka dni temu dwóch screenach, przyszedł czas na spory wysyp informacji na temat dzieła Rockstar Games.
Ciągle przekładana data premiery Max Payne 3 martwi nawet najbardziej optymistycznych fanów serii. W tej chwili wygląda na to, że gra ukaże się najwcześniej w przyszłym roku, a twórcy sami nie są w stanie określić choćby przybliżonego terminu debiutu. Po ujawnionych kilka dni temu dwóch screenach, przyszedł czas na spory wysyp informacji na temat dzieła Rockstar Games.
Otrzymaliśmy je za sprawą najnowszego numeru magazynu Edge, w którym pojawiła się obszerna zapowiedź Max Payne 3. Dowiadujemy się z niej między innymi, że akcja tego tytułu będzie miała miejsce osiem lat po wydarzeniach znanych z drugiej części serii. Jak już zapewne wiecie, Max opuścił szeregi nowojorskiej policji i działa w prywatnej firmie ochroniarskiej w Sao Paulo.
Źródło: Edge
W czasie zabawy pojawi się sporo nawiązań do poprzednich odsłon, możemy się więc spodziewać spotkania ze znanymi postaciami. Początek gry ma wyjaśnić, co działo się z głównym bohaterem przez wspomniane osiem lat – najprawdopodobniej właśnie stąd wzięły się zdjęcia prezentujące go w zaroście i z włosami na głowie.
Historia tym razem nie będzie opowiadana w formie komiksowych kadrów – wszystkim „zajmą się” scenki przerywnikowe na silniku gry. Dodatkowym ich atutem będzie z pewnością głos Jamesa G. McCaffreya, wcielającego się ponownie w Maxa (niegdyś zapowiadano coś zupełnie odwrotnego).
Strzelaniny opierać się będą na popularnym systemie osłon. Lewym spustem pada ukryjemy się za jakimś obiektem, podczas gdy prawy odpowie za wychylanie się i strzelanie. W jednym momencie maksymalnie będziemy mogli nosić trzy bronie, a wybierzemy którąś z nich otwierając „kołowe” menu, podobne do tego z Red Dead Redemption. W poprzedniczkach często biegaliśmy z dwoma pistoletami trzymanymi w każdej ręce osobno – teraz w ten sposób będzie można łączyć różne rodzaje broni.
Źródło: Edge
Twórcy pozostają dość konserwatywni jeśli chodzi o system regeneracji zdrowia. Zabraknie bowiem automatycznego odnawiania energii podczas odpoczynku, a zamiast tego powróci motyw łykania pigułek. Rozgrywka w głównej mierze pozostanie liniowa, a sekwencje z wykorzystaniem zwolnienia czasu w kluczowych momentach fabuły będą automatycznie aktywowane (oczywiście sami również będziemy o tym decydować w starciach z przeciwnikami).
Jedną z najbardziej zaskakujących informacji jest potwierdzenie zawarcia sieciowego trybu wieloosobowego. Będzie to debiut takiego rozwiązania w serii, choć niestety zabrakło szczegółów na ten temat. W zapowiedzi znalazło się również sporo nowych screenów z gry - możecie je obejrzeć na skanach magazynu dostępnych pod poniższym adresem.