Wyniki sprzedaży serii Total War w USA i sukces pre-orderów Total War: Rome II
Ujawniono częściowe wyniki sprzedaży gier z serii Total War. Wszystkie gry z tego cyklu do tej pory sprzedały się w Stanach Zjednoczonych w łącznej liczbie 3,4 miliona egzemplarzy. Z kolei pod względem liczby zamówień przedpremierowych Total War: Rome II kilkukrotnie przewyższyła swoją poprzedniczkę.
Firma NPD Group podzieliła się wynikami sprzedaży gier strategicznych z serii Total War. Dowiedzieliśmy się, że w Stanach Zjednoczonych wszystkie odsłony rzeczonego cyklu sprzedały się dotąd w łącznej liczbie 3,4 miliona egzemplarzy. Co więcej, firma Sega, wydawca serii, poinformowała, że liczba zamówień przedpremierowych na najnowsze Total War: Rome II sześciokrotnie przewyższyła ilość pre-orderów poprzedniej odsłony, Total War: Shogun 2 (dotyczy to pierwszego tygodnia od momentu rozpoczęcia przyjmowania zamówień).
- Strategia czasu rzeczywistego od studia Creative Assembly.
- Przenosi graczy w czasy starożytności, pozwalając poprowadzić do zwycięstwa jedno z istniejących wtedy państw, z Cesarstwem Rzymskim na czele.
- Największą atrakcją gry są wielkie i widowiskowe bitwy.
- Premierę przewidziano na 3 września bieżącego roku.
Jedną z przyczyn takiego sukcesu jest z pewnością długa, bo licząca już trzynaście lat, historia marki Total War, w ciągu której seria zaskarbiła sobie ogromną popularność wśród graczy na całym świecie. W przypadku najnowszego tytułu nie bez znaczenia jest z pewnością również wielki sukces, jaki przed dziewięcioma laty odniósł jego pierwowzór, Rome: Total War.
Jako zachęta do nabycia Total War: Rome II bez wątpienia zadziałała również zakrojona na szeroką skalę kampania marketingowa, która towarzyszy tytułowi. Oprócz regularnie wydawanych filmów, prezentujących rozgrywkę, studio Creative Assembly co i rusz przygotowuje dla graczy rozmaite smaczki, takie jak chociażby interaktywna mapa antycznego świata, pozwalająca wstępnie zaplanować swoje działania w grze. Korzystnie na wizerunek produkcji musi wpływać także prezencja przygotowanych dla niej wydań specjalnych, jak chociażby bardzo gustownej i bogatej edycji kolekcjonerskiej.
Raczenie graczy tymi i innymi atrakcjami stało się możliwe dzięki przeznaczeniu na grę dużego budżetu. Jest on większy o 40 procent w stosunku do funduszy, które wydano na stworzenie Total War: Shogun 2.
Premiera Total War: Rome II odbędzie się 3 września bieżącego roku, wyłącznie w wersji pecetowej. W Polsce gra ukaże się nakładem firmy Cenega i otrzyma kinową lokalizację. Osoby zainteresowane zakupem zapraszamy do naszej porównywarki cenowej, gdzie można znaleźć najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Tych, którzy jeszcze się wahają, odsyłamy natomiast do tekstu Asmodeusza, w którym dzieli się on wrażeniami z testu pierwszej minikampanii.