autor: Tomasz Pyzioł
Wyniki ankiety "Która z klas postaci w Icewind Dale 2 podoba Ci się najbardziej?"
Głosowanie na najpopularniejszą klasę postaci z Icewind Dale II dobiegło końca. Jak sami wiecie wybór był spory (11 postaci), a na upartego można spokojnie by dorzucić drugie tyle podklas i klas mieszanych. Taka obfitość zaowocowała wprowadzeniem do gry zasad trzeciej edycji D&D, jednak w ankiecie wygrały postacie całkowicie stereotypowe...
Głosowanie na najpopularniejszą klasę postaci z Icewind Dale II dobiegło końca. Jak sami wiecie wybór był spory (11 postaci), a na upartego można spokojnie by dorzucić drugie tyle podklas i klas mieszanych. Taka obfitość zaowocowała wprowadzeniem do gry zasad trzeciej edycji D&D, jednak w ankiecie wygrały postacie całkowicie stereotypowe – najchętniej gracie prostym, acz skutecznym wojownikiem, a na drugim miejscu stawiacie dysponującego śmiercionośnym arsenałem czarów czarodziejem.
Być może gracze nie oswoili się jeszcze z nowymi możliwościami kreacji postaci, oferowanymi przez D&D Trzeciej Edycji. Z drugiej strony pytanie zadane w ankiecie też nie było do końca trafne. Przecież IWD2 to gra, w której prowadzimy całą drużynę składającą się z bohaterów o różnych specjalnościach. Co prawda można sobie wyobrazić, że ktoś zdecyduje się grać pojedynczą postacią, ale w tym wypadku wojownik i czarodziej to całkowicie błędne wybory. Nie dość, że wojownik czy barbarzyńca (bez różnicy) z nikim się nie dogada (za niska inteligencja), to w dodatku można zapomnieć o otwieraniu jakichkolwiek drzwi, skrzyń i liczyć tylko na szczęście przy wpadaniu w pułapki. Jedynym plusem wojownika jest duża siła pozwalająca mu nosić dużo ciężkich przedmiotów w plecaku. Z czarownikiem/czarodziejem jest jeszcze gorzej, bo wątpię czy przeżyłby pierwszą walkę po zejściu ze statku. Być może (nie sprawdzałem) poradzić mógłby sobie paladyn (w ankiecie pozycja piąta), który jako dość uniwersalna postać dobrze włada mieczem i potrafi ochronić się prostymi czarami oraz trochę podleczyć.
Jednak grając nawet całą drużyną trudno wyobrazić sobie brak w niej takich postaci jak dysponujący niesamowitymi czarami ochronnymi i uleczający wszystkich kleryk (lub druid do wyboru – osobiście wolę jego czary ofensywne) czy całkowicie niedoceniony przez was łowca (pozycja szósta), który teraz bez problemu posługuje się dwoma broniami jednocześnie, albo szyje perfekcyjnie z łuku. Jedną z najbardziej wyspecjalizowanych postaci jest łotrzyk, który nie bez powodu dostaje najwięcej punktów umiejętności przy podnoszeniu lewelu. Może przecież rozwijać takie skille jak otwieranie zamkniętych drzwi i skrzyń, rozbrajanie/stawianie pułapek, ciche skradanie się i atak z zaskoczenia, a nawet alchemię pozwalającą zatruwać bronie. W IWD2 łotrzyk może już posługiwać się dwiema broniami, co czyni go machiną do zabijania nie tylko z backstaba. Łotrzyk wylądował dopiero na miejscu siódmym, choć jego umiejętności wydają się nieodzowne dla drużyny. Nie dziwie się jednak niskiej ocenie mnicha, który wydaje się niezbyt dopracowany (miejsce ósme – ex equo z kapłanem), lecz być może nie potrafiłem jeszcze dostrzec jego zalet. Ostatnie miejsce w waszym rankingu popularności zajął bard, co specjalnie nie dziwi – mimo, że również dość wszechstronny, jego umiejętności walki są raczej słabe.
Dokładne wyniki ankiety sprawdzicie tutaj.