Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2010, 08:26

autor: Piotr Doroń

Wymagania sprzętowe pecetowego Dragon Age II

Firma BioWare ujawniła oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Dragon Age II. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że grę bezproblemowo powinny uruchomić niemal wszystkie osoby, które cieszyły się płynną rozgrywką przy okazji pierwszej odsłony fabularnej serii.

Firma BioWare ujawniła oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Dragon Age II. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że grę bezproblemowo powinny uruchomić niemal wszystkie osoby, które cieszyły się płynną rozgrywką przy okazji pierwszej odsłony fabularnej serii.

Wymagania sprzętowe pecetowego Dragon Age II - ilustracja #1

Wszystko to za sprawą tego, że Dragon Age II wymaga praktycznie rzecz biorąc takiej samej konfiguracji komputera, co „jedynka”. Istotniejszych różnic nie ma, a jeśli już, to można się ich dopatrzyć co najwyżej w wymaganiach zaproponowanych jako minimalne.

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows XP (SP3), Vista (SP2)/ Windows 7
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz/ AMD Athlon 64 X2 1.8 GHz
  • Pamięć RAM: 1 GB (1.5 GB dla Visty i Windows 7)
  • Karta grafiki: Radeon HD 2600 Pro 256 MB/ GeForce 7900 GS 256 MB
  • Dysk twardy: 7 GB wolnego miejsca

Konfiguracja rekomendowana:

  • Procesor: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz/ AMD Phenom II X3 2.8 GHz
  • Pamięć RAM: 2GB (4 GB dla Visty i Windows 7)
  • Karta grafiki: Radeon HD 3850 512 MB/ GeForce 8800GTS 512 MB
  • Karta grafiki (DirectX 11): Radeon HD 5850/ GeForce GTX 460

Gra Dragon Age II zostanie wydana 11 marca 2011 roku na PC, a także konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Wcielimy się w niej w rosnącego w siłę Hawke’a, który przejdzie do historii jako Mistrz Kirkwall. W grze zastosowanie znajdzie ciekawy zabieg. Mianowicie cała historia przedstawiona zostanie w czasie przeszłym, gdyż wszystkie wydarzenia, w których weźmiemy udział tak naprawdę miały już miejsce.

Ponadto znajdziemy w niej dwa systemy walki (zręcznościowy, utrzymany w duchu konsolowym, a także taktyczny, z opcją aktywnej pauzy, z którego w pełnej mierze cieszyć się będą nabywcy pecetowej wersji gry), rozbudowane dialogi, a także funkcję importu starych zapisów gry. Ponadto poprawie ulec ma sfera audiowizualna, choć – jak widać powyżej – fakt ten nie wpłynie znacząco na wzrost wymagań sprzętowych.

Poza tym w nasze ręce trafi zapewne produkcja w dużej mierze przypominająca odsłonę pierwszą, w której nacisk położony został na rozwój bohaterów, a także budowę drużyny. Kwestia, czy uda jej się poprawić rezultat sprzedaży osiągnięty przez pierwowzór (kilka milionów egzemplarzy), pozostaje jednak otwarta. BioWare mimo wszystko jest pewne swego, twierdząc, że istnieje szansa osiągnięcia wyniku na poziomie 10 milionów sprzedanych egzemplarzy.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej