Wraz z ogromnym dodatkiem Space Age znakomita strategia Factorio otrzyma dużą aktualizację 2.0. DLC wreszcie ma datę premiery, lecz będzie kosztowało krocie
Długo wyczekiwany dodatek Space Age do Factorio ma datę premiery. Ogromne rozszerzenie, jak również towarzysząca mu aktualizacja 2.0, ukaże się w październiku tego roku.
Poznaliśmy datę debiutu dużego rozszerzenia Space Age do Factorio, któremu towarzyszyć będzie aktualizacja gry do wersji 2.0. Dodatek ukaże się 21 października bieżącego roku i wyceniony został na taką samą kwotę jak „podstawka”, czyli na 160 złotych.
Przy okazji twórcy ujawnili garść informacji na temat zawartości, jaką wprowadzą do Factorio dodatek i patch 2.0.
Potężny, kosmiczny dodatek w pigułce
Space Age wzbogaci Factorio m.in. o:
- platformy kosmiczne;
- systemy obronne do zestrzeliwania asteroid;
- węzły logistyczne umożliwiające transport surowców między planetami;
- podwyższone tory i podpory wodne;
- przedmioty oparte o pięcioskalowy system jakości – od normalnych po legendarne;
- nowe moduły używane do tworzenia przedmiotów i półproduktów;
- wulkaniczną mapę Vulcanus, skąd wydobywać będziemy wolfram i lawę, które posłużą nam do rozwinięcia rozbudowanego kosmicznego przemysłu metalurgicznego.
- porzuconą przed wiekami burzową planetę Fulgora, na której odblokujemy „zaawansowane elektromagnetyczne i nadprzewodzące moce holmu”;
- kolorową, egzotyczną Glebę, na powierzchni której zadbamy o rośliny i rozwiniemy inżynierię biochemiczną.
Ponadto twórcy Space Age zapowiedzieli nową ścieżkę dźwiękową autorstwa czeskiego kompozytora Petra Wajsara, przeciwników oraz systemy obrony. Wisienką na torcie ma być jednak jeszcze jedna – na razie owiana tajemnicą – planeta, która zdaniem deweloperów zapewni najbardziej unikalne doświadczenie, jeśli chodzi o gameplay.
Factorio 2.0
To jednak nie wszystko, ponieważ niczym Cyberpunk 2077 przy okazji premiery rozszerzenia Phantom Liberty, wraz z premierą dodatku Space Age Factorio zostanie zaktualizowane do wersji 2.0. Przyniesie ona:
- bardziej inteligentne roboty;
- nowe szyny;
- zdalny widok;
- ulepszenia sieci obwodów i sterowania pociągiem;
- nowy system płynów;
- poprawione generowanie terenu Nauvis.
Co najlepsze, ma to być jedynie część zmian, które zostaną wprowadzone do gry. Więcej nowości ujawnionych zostanie w kolejnych tygodniach. Tymczasem po szczegóły zapraszam Was na oficjalne forum Factorio, gdzie twórcy na bieżąco informują o swoich następnych ruchach.