World of Warcraft – budowanie statków i inne nowości w patchu 6.2
Firma Blizzard Entertainment wypuściła na serwery testowe gry World of Warcraft patch 6.2, ujawniając przy okazji listę zmian planowanych w najnowszej aktualizacji. Na graczy czeka m.in. nowy raid, niedostępna wcześniej strefa do eksploracji w Draenorze, możliwość budowania statków w garnizonie i dodatkowy poziom trudności lochów.

Firma Blizzard szykuje się do wypuszczenia patcha 6.2 do gry World of Warcraft, opracowywanego naturalnie przede wszystkim z myślą o posiadaczach najnowszego dodatku, Warlords of Draenor. Jak zwykle, aktualizacja przyniesie sporo nowości, zapewniając użytkownikom produkcji nazywanej powszechnie „królem MMORPG” kolejną porcję zabawy na najbliższe tygodnie, a zarazem eliminując wykryte niedoskonałości. Aktualizacja jest obecnie dostępna do wypróbowania na Publicznych Serwerach Testowych (Public Test Realms) – kto jest zainteresowany uzyskaniem do nich dostępu i wzięciem udziału w testach, niech podąży za instrukcją dostępną pod tym adresem. Niestety, nie wiemy jeszcze, kiedy możemy spodziewać się wypuszczenia patcha 6.2 dla ogółu graczy.

Więc co konkretnie przyniesie omawiana łatka? Oto najciekawsze zmiany:
- Posiadacze garnizonu na poziomie 3 będą mogli wybudować stocznię. Konstruowane w niej statki posłużą nam do docierania w niedostępne wcześniej rejony świata (patrz niżej), ponadto wyślemy je na misje morskie – te ostatnie są jeszcze we wczesnej fazie dewelopingu, więc nie wiadomo, na czym dokładnie będą polegały.
- Statku użyjemy, by dostać się do nowej strefy w Draenorze – Dżungli Tanaan (Tanaan Jungle). Znajdą tu coś dla siebie miłośnicy eksploracji, odkrywania skarbów i polowania na rzadkie stworzenia, jak również entuzjaści codziennych zadań (daily quests).
- Z kolei w sercu dżungli czekać będzie Hellfire Citadel – ostatni bastion Żelaznej Hordy, a zarazem nowy raid dla graczy. W tej potężnej fortecy, rozdzieranej przez piekielne moce uwolnione przez Gul’dana, na śmiałków czeka 13 bossów do pokonania, w tym ożywiony Mannoroth oraz Archimond we własnej demonicznej osobie.
- Lochy (dungeons) w Draenorze otrzymają nowy poziom trudności dla najbardziej zaprawionych w boju bohaterów – mityczny (mythic). Rzecz jasna, z większym ryzykiem będą wiązały się cenniejsze nagrody – przedmioty na poziomie 680 lub nawet 700 (te ostatnie wypadną czasem z bossów pokonywanych na końcach lochów).
- Dungeon Journal przemieni się w Adventure Guide, oferując jeszcze więcej informacji o aktywnościach takich jak lochy czy raidy.
- Popchnięty do przodu zostanie wątek związany z legendarnym pierścieniem (Legendary Ring Quest Line).
Rzecz jasna, oprócz tego uświadczymy mniejsze lub większe zmiany w rozmaitych innych aspektach gry, jak walka PvP, mikstury do kupienia, łowienie ryb czy osiągnięcia. Nie zabraknie też zwyczajowych usprawnień w balansie klas postaci. Pełną listę nowości znajdziecie pod tym adresem. Miejcie na uwadze, że wykaz może ulegać modyfikacjom wraz z postępami w testach.
- Recenzja World of Warcraft: Warlords of Draenor – hit Blizzarda nadal trzyma się dobrze
- Poradniki do World of Warcraft: Warlords of Draenor
- Kompendium wiedzy o World of Warcraft: Warlords of Draenor
- Oficjalna strona internetowa World of Warcraft
Patch 6.2 wprowadzi jeszcze jedną innowację, opisaną przez Blizzarda odrębnie. W grze zaczną odbywać się co tydzień weekendowe wydarzenia w siedmiu odmianach. Dwie dotąd ujawnione to eventy typu Timewalking. W ich trakcie wysokopoziomowi bohaterowie będą mogli brać udział w wyprawach do losowo wybranych kultowych lochów z dodatków The Burning Crusade i Wrath of the Lich King. Aby przygody nie były zbyt łatwe (a wręcz przeciwnie: mają okazać się nie lada wyzwaniem), na czas ich trwania potęga uczestników zostanie zeskalowana w dół, do poziomu zagrożeń czyhających w danym lochu. Jednak branie udziału w takich aktywnościach to nie jedynie sztuka dla sztuki – nagrody zdobywane w trakcie omawianych wypraw będą dla odmiany skalowane w górę, po to by mogły okazać się łakomym kąskiem nawet dla awanturnika dla maksymalnym poziomie doświadczenia.