autor: Radosław Kowalczyk
Wolfenstein III w nowej formule?
Projektant z MachineGames, Andreas Ojerfors, w wywiadzie dla serwisu Eurogamer zdradził, że w nowej produkcji z serii Wolfenstein możemy spodziewać się zmian w formule gry.
Serwis Eurogamer przeprowadził wywiad z Andreasem Ojerforsem, projektantem ze studia MachineGames, które odpowiada za trzy ostatnie gry w uniwersum Wolfenstein (Wolfenstein: The New Order, Wolfenstein: The Old Blood oraz Wolfenstein II: The New Colossus). Ojerfors zdradził, że w razie prac nad trzecią odsłoną serii studio chciałoby spróbować czegoś nowego i pobawić się sprawdzoną formułą gry.
Wybrane gry z serii Wolfenstein:
- Castle Wolfenstein, pierwsza gra z serii, 1981 rok
- Wolfenstein 3D, pierwsze wystąpienie B.J. Blazkowicza, 1992
- Wolfenstein RPG, jedyna część serii niebędąca FPS-em, 2009
- Wolfenstein: The New Order, 2014
- Wolfenstein: The New Colossus, 2017
Słowa projektanta z MachineGames brzmią dość enigmatycznie i nie zdradzają konkretów. Zapewnił on jednak, że ewentualne zmiany w formacie Wolfensteina nie wynikają z konieczności, a z tego, że studio po prostu chciałoby to zrobić. Czy Wolfenstein III przestanie być pierwszoosobową strzelanką akcji? Ojerfors uspokaja, że nawet gdyby kolejną grą studia miał być Tetris 2, to i tak będzie FPS-em.
Oby zmiany planowane przez MachineGames nie poszły o krok za daleko - w sprawdzonych rozwiązaniach nie zawsze warto mącić. W każdym razie na efekty przyjdzie nam poczekać, Ojerfors stwierdził bowiem, że w razie prac nad nowym Wolfensteinem nie należy spodziewać się ujawnienia tytułu szybciej niż na E3 2020.
- Nasza recenzja ostatniej części serii
- Oficjalna strona serii Wolfenstein
- Strona internetowa MachineGames