Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2004, 00:06

autor: Szymon Krzakowski

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3

Cyklu wiadomości poświęconych grze Full Spectrum Warrior ciąg dalszy. Dziś, zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, kilka słów o broni wykorzystywanej przez żołnierzy podczas walki na terenie zabudowanym. Poza tym oczywiście kolejny konkurs, dzięki któremu ktoś z Was już niedługo stanie się właścicielem pudełka z grą.

Cyklu wiadomości poświęconych grze Full Spectrum Warrior ciąg dalszy. Dziś, zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, kilka słów o broni wykorzystywanej przez żołnierzy podczas walki na terenie zabudowanym. Poza tym oczywiście kolejny konkurs, dzięki któremu ktoś z Was już niedługo stanie się właścicielem pudełka z grą.

Z oczywistych powodów nie będę nawet próbował przedstawiać wszystkich rodzajów broni wykorzystywanych przez żołnierzy, bo wydaje się to niemożliwe – jest ich po prostu zbyt wiele. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, bym przybliżył Wam uzbrojenie, które zobaczyć można w grze Full Spectrum Warrior. I to zarówno to, którego używają Amerykanie, jak i to, którym dysponują terroryści.

Zapraszam również do zapoznania się z zawartością wcześniejszych newsów z cyklu „Wokół Full Spectrum Warrior”

Dzień 1

Dzień 2

Państwa NATO

M16

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3 - ilustracja #1

Karabin ten nie powinien być dla graczy niczym nowym, bowiem zobaczyć można go w zasadzie w każdej grze komputerowej, w której pojawiają się żołnierze armii amerykańskiej. W Full Spectrum Warrior uzbrojeni są weń strzelcy. Karabin ładowany jest amunicją 5,56 mm. Pojemność jednego magazynka (w grze żołnierze noszą ich jednocześnie sześć) wynosi 30 pocisków. Broń ma zasięg 800 m, z czego skuteczna jest na odległości do 200 m. Możliwe jest prowadzenie ognia ciągłego i pojedynczego. Szybkostrzelność teoretyczna wynosi 800 strzałów na minutę, w praktyce zaś możliwe jest w tym czasie wystrzelenie 45 pocisków w trybie ciągłym bądź 90 w trybie pojedynczym.

Granatnik M203

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3 - ilustracja #2

Granatnik M203 podwieszany jest pod lufą karabinu M16, w grze Full Spectrum Warrior w tę broń wyposażony jest grenadier. Możliwe jest prowadzenie tylko ognia pojedynczego, przy czym teoretycznie szybkostrzelność wynosi pięć strzałów na minutę. Broń może być używana do niszczenia lekko opancerzonych pojazdów. Zasięg wynosi 400 m, ale skutecznie strzela się do celów oddalonych o około 40 m. Ze względu na dość duże pole rażenia niewskazane jest jednak ostrzeliwanie obiektów położonych bliżej niż 30 m.

M249 SAW (ręczny karabin maszynowy)

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3 - ilustracja #3

Operator karabinu maszynowego musi być wyposażony w broń na tyle lekką, by nie mieć problemów przy współpracy z drużyną, ale też przy tym wystarczająco szybkostrzelną i celną. Wszystkie te warunki spełnia ręczny karabin maszynowy M239 SAW. Broń ta ładowana jest amunicją kalibru 5,56 mm, w jednym magazynku zaś mieści się 200 pocisków (w grze Full Spectrum Warrior żołnierz ma przy sobie jednocześnie trzy magazynki). Prowadzić można ogień zarówno ciągły, jak i pojedynczy. Teoretycznie możliwe jest wystrzelenie w ciągu minuty 725 pocisków. Skuteczny zasięg wynosi 2000 m.

Terroryści

AK-47 Kałasznikow

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3 - ilustracja #4

Nie ma chyba osoby, która nie kojarzyłaby Kałasznikowa. Ten skonstruowany w 1947 roku karabin jest chyba najbardziej rozpowszechnioną bronią tego typu – szacuje się, że łącznie wyprodukowano blisko 50 milionów sztuk różnych modeli. Nie da się ukryć, że kilka elementów Kałasznikowa – m.in. celność – pozostawia dziś wiele do życzenia, ale mimo to ciągle się z niej korzysta i nie wygląda na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić. Kałasznikow ładowany jest amunicją kalibru 7,62 mm. W jednym magazynku (terroryści w grze Full Spectrum Warrior zazwyczaj mają ich przy sobie sześć) mieści się 30 pocisków. Zasięg wynosi 800 m, skutecznie strzela się do celów oddalonych maksymalnie o 500 m. Teoretycznie wystrzelić można w ciągu minuty 600 pocisków, w praktyce zaś możliwe jest w trybie pojedynczym 40, a ciągłym 100.

RPG-7

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3 - ilustracja #5

Terroryści często wyposażeni są w broń przeciwpancerną, przy pomocy której starają się niszczyć należące do ich wrogów pojazdy. W grze Full Spectrum Warrior mieszkańcy stolicy Zakistanu (więcej na temat miasta w opublikowanej dwa dni temu wiadomości) będą korzystać z RPG-7 i można domyślać się, że nie zawahają się wykorzystać tej broni przeciw żołnierzom armii amerykańskiej. Jednocześnie uzbrojony w RPG-7 człowiek może mieć ze sobą 7 rakiet kalibru 85 mm, ale bardzo prawdopodobne jest, że terroryści będą w grze współpracować – jeden będzie strzelał, drugi zaś przeładowywał broń. Zasięg broni wynosi 500 m, najskuteczniejsza jest zaś, jeśli cel znajduje się w odległości nie większej niż 100 m.

Ciężki karabin maszynowy NSV

Wokół Full Spectrum Warrior - dzień 3 - ilustracja #6

W grze Full Spectrum Warrior gracz z pewnością nie raz natknie się na ciężkie karabiny maszynowe NSV. To potężna broń i terroryści na pewno będą zdawać sobie z tego sprawę. Przy pomocy pocisków kalibru 12,7 mm można przebić z odległości 500 metrów pancerz o grubości 16 mm, zatem powstrzymanie kilku żołnierzy armii amerykańskiej nie powinno raczej stanowić problemu. NSV obsługiwany jest przez dwie osoby – pierwsza z nich ładuje amunicję, druga zaś strzela. Możliwe jest prowadzenie ognia wyłącznie ciągłego, teoretycznie w ciągu minuty można wystrzelić 900 pocisków (w praktyce około 100). Skuteczny zasięg NSV to 2000 m.

Konkurs

A na koniec, tradycyjnie już, konkurs. Ponownie zwycięzcą zostanie ta osoba, która w komentarzu do tej wiadomości umieści najlepsze według redakcji zdjęcie. Dziś czekamy na fotografie nowego typu pojazdu w arsenale wojsk USA, jakim jest Stryker. Kto dziś wygra egzemplarz gry Full Spectrum Warrior? Jak zawsze przekonamy się o tym w godzinach wieczornych...