autor: Bartosz Woldański
Wnętrze Curiosity zostanie odkryte w dniu prezentacji nowego Xboksa
Pozostało już tylko 50 warstw do odkrycia tego, co znajduje się w sercu Curiosity: What’s Inside the Cube?, debiutanckiego projektu studia 22 Cans. Peter Molyneux przewiduje zakończenie eksperymentu na 21 maja – czyli wtedy, gdy zostanie oficjalnie zaprezentowana nowa konsola Microsoftu. Zbieg okoliczności?
Peter Molyneux, szef zespołu 22 Cans Studios, zasygnalizował, że eksperyment Curiosity: What’s Inside the Cube? zmierza do końca. Do odkrycia pozostało jedynie 50 warstw. Finał ma nastąpić 21 maja, czyli w dzień oficjalnej zapowiedzi nowego Xboksa – przewiduje ojciec takich gier jak Populous, Black & White czy Fable. Tego dnia zawartość znajdująca się w sześcianie „odmieni życie” jednej osoby.
Molyneux wzbudził zainteresowanie milionów ludzi, którzy aktywnie biorą udział w eksperymencie, ale tylko jedna, najbardziej zdeterminowana osoba ujrzy wnętrze sześcianu. Odzew przeszedł najśmielsze oczekiwania Petera – spodziewał się raczej, że liczba pobrań aplikacji będzie liczona „tylko” w tysiącach. Spowodowało to problemy z serwerami w okolicach premiery gry.
„Mówimy o 25 miliardach zburzonych kostek. To jest duża liczba. Gdyby jedna osoba miała to zrobić, zajęłoby to jej 806 lat. W eksperymencie bierze udział ok. 5 milionów różnych użytkowników, a codziennie niszczonych jest mniej więcej 100 milionów kosteczek” – twierdzi szef studia 22 Cans – po czym dodaje: „Tylko trzy osoby na świecie wiedzą, co jest w środku”.
Niedługo dołączy do nich czwarta – czy to przypadek, że jedna osoba zapozna się z zawartością kostki w dniu oficjalnej prezentacji nowego Xboksa (prawdopodobnie „Fusion”)? Peter Molyneux skomentował tylko enigmatycznie, że jest to dla niego szansa… ale nie chciał zdradzić na co.
Curiosity, czyli prosta gra zręcznościowo-logiczna na urządzenia mobilne, w której chodzi o szybkie rozbijanie kostek składających się na wielki sześcian, miało zadebiutować także na pecetach, ale ze względu na koszta i brak wydawcy projekt, niestety, zawieszono. Eksperyment jest już na ostatniej prostej, więc konkluzja może być tylko jedna.
Studio 22 Cans zamierza wyciągnąć wnioski z prac nad Curiosity: What’s Inside the Cube, dzięki czemu lepiej przygotuje poszczególne elementy składowe kolejnej, sfinansowanej przez społeczność, gry – Godus. Będzie to strategia, a dokładnie symulator boga wzorowany na Populous, Dungeon Keeper oraz Black & White. Premiera na PC i iOS została zaplanowana jeszcze na ten rok.
Curiosity: What’s Inside the Cube? debiutowało 6 listopada minionego roku na platformach mobilnych (najpierw iOS, potem Android). Aplikację udostępniono za darmo – możecie ją pobrać z App Store i Google Play.
Warto wiedzieć, że początkowo gra została ochrzczona po prostu jako Curiosity, dopiero później dodano podtytuł ze względu na zbieżność nazw z pojazdem badawczym, który wylądował na Marsie 6 sierpnia ubiegłego roku. Peter Molyneux, nie chcąc się narazić na konflikt z NASA (Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej), postanowił rozszerzyć tytuł o What's inside the cube? (Co znajduje się we wnętrzu sześcianu?). Już niedługo tylko jeden gracz odkryje to, co skrywa się w sercu tego intrygującego eksperymentu, i zapozna się z zawartością, która odmieni jego życie.