autor: Szymon Liebert
Curiosity – Peter Molyneux ujawnił zawartość tajemniczej kostki
Osoba, która dokopała się do wnętrzna kostki Curiosity otrzyma dość nietypową nagrodę: status „cyfrowego boga” w grze Godus. To rezultat eksperymentu przeprowadzonego przez Petera Molyneux i jego studio 22 Cans.
Znamy zawartość kostki zaprezentowanej w grze Curiosity, której kolejne warstwy gracze usuwali od kilku miesięcy. Eksperyment zainicjowany przez Petera Molyneux i jego zespół z 22 Cans okazał się być powiązany z następną grą studia. Zwycięzca, czyli osoba, która „dokopała” się do wnętrza obiektu, zostanie „cyfrowym bogiem” w Godus, strategii nawiązującej do wcześniejszych dzieł Molyneux (Populous), jaka powstaje dzięki akcji na Kickstarterze.
- Gra została ściągnięta ponad 4 miliony razy
- Gracze zniszczyli w sumie 25 miliardów kostek
- Zajęło im to ponad 150 dni
- W jednym momencie grało nawet kilkadziesiąt tysięcy ludzi
„Witaj u kresu Curiosity” – powiedział Molyneux w filmie, jaki zobaczył zwycięzca zabawy w „dłubanie w kostce” (gracz postanowił podzielić się materiałem). Deweloper przypomniał o historii tego projektu i związanych z nim obietnicach: że zawartość sześcianu zmieni czyjeś życie. „To, co jest we wnętrzu to coś, co tylko my możemy dać. I jest to możliwość bycia cyfrowym bogiem” – kontynuował Molyneux. Szczęśliwiec będzie istotą boską względem wszystkich osób grających w Godus.
Molyneux nie podał, jakie dokładnie boskie właściwości otrzyma zwycięzca, chociaż zaznaczył, że chodzi o możliwość określania zasad panujących w grach innych ludzi. Niewątpliwie istotne jest też to, że 22 Cans podzieli się „sukcesem” Godus. Osoba, która zobaczyła powyższą wiadomość dostanie „mały kawałek ciasta” za każdym razem, gdy ktoś wyda pieniądze w grze. Producent zaznaczył, że konkretniejsze informacje na temat nagrody zostaną udostępnione wkrótce.
Czyje ego, oczywiście cyfrowe, zostanie napompowane przez eksperyment 22 Cans? Zwycięzcą jest Bryan Henderson, osiemnastoletni fan gier wideo z Wielkiej Brytanii, który zamierza zostać designerem graficznym. W rozmowie z serwisem Game Informer Henderson przyznał, że Curiosity odpalił tylko na godzinę przed swoją wygraną i jest mu trochę głupio z tego powodu. Przyszły cyfrowy bóg wyjawił, że starszych gier Petera Molyneux nie zna, chociaż zawsze chciał zagrać w Fable.
Curiosity: What's Inside the Cube? to bardzo prosta „gra” mobilna, w której gracze kolektywnie oddłubywali warstwy tajemniczego sześcianu. Każdy kolejny poziom wprowadzał nieco inną stylistykę. Uczestnicy tego eksperymentu widzieli też nawzajem tworzone przez siebie wzory. Z kolei Godus to strategia o byciu bogiem. W tej produkcji wcielimy się w przywódcę plemienia i będziemy dbać o jego rozwój wpływając na środowisko. Premiera nastąpi w sierpniu.