Władca Pierścieni w Crusader Kings 3 - wczesna wersja moda już jest
Zadebiutowała pierwsza wersja modyfikacji LotR: Realms in Exile do Crusader Kings III. Jej twórcy postawili sobie za cel przeniesienie do popularnej średniowiecznej strategii od firmy Paradox Interactive świata fantasy wykreowanego przez J.R.R. Tolkiena.
- Zadebiutowała wczesna wersja modyfikacji LotR: Realms in Exile, która przenosi do Crusader Kings III uniwersum znane z Władcy Pierścieni.
- Na razie możemy w niej zagrać między innymi Sarumanem czy królem Theodenem z Rohanu.
- Choć mapa w modzie jest jak na razie ograniczona do 25 prowincji, już teraz widać jej imponującą skalę.
Uniwersum Władcy Pierścieni od bardzo wielu lat cieszy się ogromną popularnością na całym świecie. Miłośników świata stworzonego przez brytyjskiego pisarza J.R.R. Tolkiena nie brakuje chociażby wśród fanów gier firmy Paradox Interactive, w tym cyklu Crusader Kings. Część z nich podjęła nawet starania mające na celu przeniesienie Ardy i realiów w niej panujących do swoich ulubionych produkcji. Wystarczy wspomnieć Middle Earth Project do Crusader Kings II. Wczesna wersja najnowszej tego typu próby, opracowanej już z myślą o Crusader Kings III, miała swoją premierę wczoraj. Poznajcie LotR: Realms in Exile.
W obecnej wersji liczba elementów dostępnych w modyfikacji LotR: Realms in Exile jest dość mocno ograniczona. Istnieje tylko jedna data startowa (rok 3000 Trzeciej Ery). Po jej wybraniu możemy zdecydować się na jednego z kilku władców rządzących w tym okresie mniej więcej w centralnej części Śródziemia. Dostępni są między innymi król Theoden z Rohanu czy czarodziej Saruman z Isengardu. Każdy z nich posiada własną kulturę (na razie dostępnych jest pięć – Rohirrimowie, Leofringowie, Isatri, a także dwa rodzaje ludzi z Dunlandu), religię (Ludzi Mroku, Wolnych Ludzi oraz Wyznawców Saurona) i ród. Wszyscy oni muszą podołać najróżniejszym wyzwaniom stawianym im przez rozmaite losowe wydarzenia (utrzymane rzecz jasna w klimacie uniwersum Władcy Pierścieni) oraz przeciwników, z których armiami przyjdzie im walczyć na mapie. Co istotne, jak zapewniają twórcy modyfikacji, jest ona najbardziej szczegółowa w historii bytności twórczości Tolkiena w grach wideo. W przyszłości ma ona składać się z „tysięcy prowincji”. Choć obecnie jest ich jedynie 25, skalę widać już teraz. Prócz generalnego zarysu zostały na nią naniesione chociażby modele najbardziej znanych osad i lokacji, zainspirowane głównie filmową trylogią Władca Pierścieni w reżyserii Petera Jacksona.
Ponadto w wydanej wczoraj wczesnej wersji moda LotR: Realms in Exile znajdziemy między innymi specjalne oddziały najemników, wyjątkowe cechy postaci nawiązujące do tych, które posiadali bohaterowie Władcy Pierścieni czy system magii, za pomocą którego Saruman może wpływać na innych bohaterów, przygotowywać materiały wybuchowe oraz przyzywać Uruk-hai. Więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu.
Z pewnością interesująca będzie obserwacja, jak mod LotR: Realms in Exile rozwinie się w przyszłości. W nadchodzących aktualizacjach możemy spodziewać się kolejnych państw, kultur, religii, postaci i wiele więcej. Nie powinno zabraknąć również innych ras znanych z kart powieści Tolkiena, jak chociażby elfów, orków czy krasnoludów. Pewien przedsmak tego, jak mogą one wyglądać w omawianej modyfikacji, daje inny fanowski projekt do Crusader Kings III – Lord of the Kings. Możecie go znaleźć w tym miejscu.