Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 listopada 2007, 08:31

Wkrótce dostaniemy łatę poprawiającą tryb panoramiczny w grze BioShock

Firma 2K Games zamierza udostępnić łatkę do gry BioShock, która poprawi wyświetlanie obrazu w trybie panoramicznym. Poprawka, której fani zażądali zaraz po premierze strzelaniny, ma zostać uwzględniona w kolejnej aktualizacji programu.

Firma 2K Games zamierza udostępnić łatkę do gry BioShock, która poprawi wyświetlanie obrazu w trybie panoramicznym. Poprawka, której fani zażądali zaraz po premierze strzelaniny, ma zostać uwzględniona w kolejnej aktualizacji programu.

Wkrótce dostaniemy łatę poprawiającą tryb panoramiczny w grze BioShock - ilustracja #1

Omawiany problem został odkryty przez użytkowników gry pod koniec sierpnia bieżącego roku. Z reguły obraz wyświetlany w trybie panoramicznym jest szerszy, dlatego też w trakcie zabawy pozwala zobaczyć na ekranie więcej. W produkcie firm 2K Boston i 2K Australia było jednak odwrotnie. Dlaczego? Problem tkwił w sposobie wyświetlania, który zaprezentowano na powyższym obrazku. Po przełączeniu w tryb panoramiczny obraz był przycinany z góry i z dołu, a nie rozszerzany, jak w innych produkcjach.

Początkowo twórcy gry upierali się, że obraz wyświetlany jest poprawnie. Szybko jednak zmienili zdanie i zapewnili, że tryb panoramiczny doczeka się korekty za pośrednictwem łatki. Niestety, o tej ostatniej słuch zaginął i dopiero teraz – po prawie trzech miesiącach od premiery – twórcy udostępnią poprawkę wszystkim zainteresowanym.

Elizabeth Toby z firmy 2K Games zapewnia, że poprawka pojawi się w kolejnej aktualizacji programu, a stanie się to w niedalekiej przyszłości. Tryb panoramiczny zostanie naprawiony w wersji na konsolę Xbox 360. Chociaż nikt tego oficjalnie nie potwierdził, wygląda na to iż posiadacze „blaszaków” łaty nie dostaną.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej