Gracze odradzają zakup Wild Hearts, nazywają grę „tanią podróbą”
Wild Hearts spotkało się ze słabym przyjęciem wśród graczy pecetowych. Gra ma mieć duże problemy z wydajnością, a niektórzy zarzucają jej zbyt duże podobieństwo do serii Monster Hunter.
Wczoraj zadebiutowała pecetowa wersja Wild Hearts, czyli RPG akcji w stylu serii Monster Hunter, za którego odpowiada japońskie studio Omega Force, a kilka godzin temu produkcja trafiła również na konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Niestety premiery nie można zaliczyć do w pełni udanych.
- Na Steamie gra został przyjęta fatalnie. Tylko 32% recenzji użytkowników chwali Wild Hearts, co serwis kategoryzuje jako „w większości negatywny” odbiór gry.
- Gracze narzekają przede wszystkim na słaby stan techniczny, a zwłaszcza na kiepską optymalizację. Autorom dostaje się także za rozczarowującą grafikę. Ponadto cześć użytkowników uważa, że Wild Hearts jest za bardzo podobne do Monster Huntera.
- Sentyment graczy dobrze oddaje poniższa recenzja jednego z nich (pisownia oryginalna):
Tania podróba Monster Hunter'a. Graficznie i mechanicznie gra zatrzymała sie w epoce PS3. Optymalizacja leży- na 3080ti z i7 12700kf gra miewała potężne spadki fps-ów. Jeżeli chcesz kupić dobra grę, to kup Monster Huntera .Jedyne czym gra się broni to soundtrack. Generalnie mocno nie polecam.
Możliwy sposób na poprawę wydajności na PC.
Wielu graczy donosi, że zmiana w menu ustawień audio ze stereo, które wybrane jest standardowo, na 5.1/7.1 z jakiegoś dziwnego powodu mocno ogranicza przycinanie. Warto sprawdzić, czy ta metoda zadziała u Was, jeśli macie tego typu problemy.
- Problemy techniczne nie dotyczą tylko wersji PC. Użytkownicy PS5 informują, że na ich konsoli nie ma aż tak dużych problemów z wydajnością, jak na pecetach, ale do ideału i tak sporo brakuje. Ponadto pierwsze wrażenia użytkowników PlayStation 5 mogą być mylące – dostali oni grę dopiero niedawno, a na PC prawdziwe przycinki zaczynają się na późniejszych mapach i w multiplayerze.
- Na PS5 zdarzają się również błędy powodujące zawieszanie się gry.
- Z kolei gracze bawiący się na Xboksie Series S donoszą o słabej grafice. W niektórych sytuacjach produkcja wygląda sporo gorzej niż wydanie PC na najniższych ustawieniach, co pokazuje poniższy screen:
.
Twórcy zdają sobie sprawę z problemów gry i pracują nad aktualizacją, która ma zadebiutować w przyszłym tygodniu. Patch poprawi wydajność i usunie część niedoróbek technicznych. W dalszych planach jest naprawienie błędów powodujących zawieszanie się gry na niektórych konsolach PS5.
Warto dodać, że Wild Hearts zostało cieplej przyjęte przez media branżowe. Według serwisu Metacritic wersja na PS5 posiada średnią ocen na poziomie 80%. W przypadku wydania na PC jest to 78%, a edycja na Xboksa Series X/S może pochwalić się wynikiem 77%.