Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 października 2017, 12:34

autor: Krzysztof Sobiepan

Wieści ze świata (Spellbound, Battle Chasers: Nightwar, The Culling) 3/10/2017

Dziś piszemy o dalszych szczegółach RPG Spellbound (tytuł roboczy), decyzji Andrew House’a o opuszczeniu szeregów Sony Interactive Entertainment, premierze jRPG-a Battle Chasers: Nightwar i rychłym wyjściu gry The Culling z systemu Wczesnego Dostępu Steam. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Spellbound łączy Stardew Valley z Harrym Potterem

W styczniu po sieci zaczęły krążyć plotki o dwóch kolejnych grach studia Chucklefish (dewelopera Starbound i wydawcy Stardew Valley). Pierwsza z nich – turowa strategia Wargroove – została zaprezentowana na tegorocznych targach E3. O drugiej wiedzieliśmy dotychczas niewiele, lecz ostatnio redaktorowi serwisu PC Gamer udało się dotrzeć do szczegółów bezpośrednio u źródła. Podczas krótkiego wywiadu z Finnem Bricem – założycielem i kierownikiem studia – zebrał on wszystkie fakty o projekcie Spellbound.

Tytuł przypomina nieco magiczne Stardew Valley. - Wieści ze świata (Spellbound, Battle Chasers: Nightwar, The Culling) 3/10/2017 - wiadomość - 2017-10-03
Tytuł przypomina nieco magiczne Stardew Valley.

Wargroove określane jest wewnętrznie jako mniejszy z dwóch projektów – to Spellbound ma skupiać uwagę większości pracowników studia. Skojarzenia ze Stardew Valley są tu jak najbardziej na miejscu – projekt ma być bowiem swoistym połączeniem RPG-a z symulatorem życia czarodzieja, studiującego w szkole magii.

Twórcy najwidoczniej chcą stworzyć zachwycające uniwersum, które zatrzyma graczy na długie godziny. Wśród inspiracji wymieniana jest seria Harvest Moon, filmy Studia Ghibli i oczywiście cykl książek o Harrym Potterze. Już samo środowisko gry ma zachęcać użytkownika do eksploracji i przeżywania kolejnych przygód. Świat nie zbliża się jednak ku zagładzie, a gracz nie jest „ostatnią nadzieją na X”. Sytuacja bardziej przypomina sielankowe klimaty z wymienionych wyżej symulatorów farmy w stylu retro.

Tete-a-tete w zacisznym zakątku szkoły. - Wieści ze świata (Spellbound, Battle Chasers: Nightwar, The Culling) 3/10/2017 - wiadomość - 2017-10-03
Tete-a-tete w zacisznym zakątku szkoły.

Ważnym aspektem rozgrywki mają być znajomości zawiązywane z kolegami z klasy i innymi postaciami niezależnymi. Autorzy mieli spędzić ogromną ilość czasu na tworzeniu indywidualnych charakterów każdej z nich i podobno przeprowadzili na wszystkich testy osobowości. Rozbudowany system znajomości i randkowania ma zaś sprawić, że starsi gracze na powrót poczują się jak w licealnych latach (szykuje się wiele niezręcznych sytuacji). Z drugiej strony producenci chcą też zapewnić wiele elementów znanych z klasycznych RPG-ów i obecnie myślą nad systemem walki rodem z dwuwymiarowych gier z serii The Legend of Zelda.

Zapytany o plany wydania Spellbound, Brince odpowiada, że nawet oficjalna zapowiedź tytułu znajduje się jeszcze „w dość odległej przyszłości”. Sugeruje jednocześnie, że projekt planowany był na ok. 3-4 lata. Czemu więc udziela wywiadu tak wcześnie? Podobno ma to związek z dążeniem do bardziej otwartego na fanów procesu twórczego w Chucklefish.

Andrew House opuszcza „dom” Sony Interactive Entertainment

Andrew House – wieloletni szef Sony Interactive Entertainment, ramienia japońskiej firmy odpowiedzialnego m.in. za linię konsol PlayStation – rezygnuje ze stanowiska na rzecz swojego zastępcy. John „Tsuyoshi” Koder ma przejąć obowiązki zwierzchnika za rok, by zapewnić bezstresową „zmianę warty”.

House prezentuje PlayStation 4. - Wieści ze świata (Spellbound, Battle Chasers: Nightwar, The Culling) 3/10/2017 - wiadomość - 2017-10-03
House prezentuje PlayStation 4.

House, zaproszony do współpracy 27 lat temu, wykonał nieocenioną pracę w budowie marki Sony na arenie interaktywnej rozrywki. Wykopał fundamenty amerykańskiej komórki Sony Computer Entertainment (obecnie Sony Interactive Entertainment) i pełnił wiele kluczowych ról, m.in. przyczynił się do udanego startu pierwszego PlayStation w Stanach Zjednoczonych. Światową strategią marki PlayStation zajmował się przez 6 lat, począwszy od 2011 roku.

Z jego wypowiedzi wynika, że na zawsze pozostanie dumny z tworzonej przez ponad 20 lat historii i zostawia losy konsoli w dobrych rekach. Powodem rezygnacji ma być zaś typowa „chęć poszukiwania nowych wyzwań”, często odczytywana jako zwyczajne „zastanie się” na swoim stanowisku lub lepsze perspektywy zatrudnienia.

Battle Chasers: Nightwar wchodzi na rynek

Dziś swoją premierę będzie miała gra jRPG Battle Chasers: Nightwar, bazowana na komiksie Joego Madureiry. Tytuł zostanie odblokowany za ok. 7 godzin na platformie Steam i w podobnym czasie będzie można go ściągnąć z oficjalnych sklepów PlayStation 4 i Xboksa One (na wersję na Nintendo Switch przyjdzie nam jeszcze nieco poczekać). Cenę ustalono na 30 euro, czyli ok. 129 zł.

W oczekiwaniu na debiut produkcji przyjrzyjmy się udostępnionym przez serwisy branżowe recenzjom:

Wynik produkcji w serwisie Metacritic oscyluje niewiele powyżej „zielonej granicy” 75 procent. Wersja PC uzyskała punktację 79/100, a edycja na PS4 77/100 punktów.

Krytyków urzekł charakterystyczny, wręcz bajkowy trójwymiarowy styl graficzny, który wyjątkowo pasuje do gry adaptującej panele komiksowe. Wysoko oceniono także całą opowiadaną historię i moc pojedynczych zabiegów fabularnych. Tytuł za pomocą zmyślnych trików i dobrze zarysowanych postaci przykleja wręcz gracza do monitora. Znawcy docenili wysoki poziom podkładu głosowego, który znacznie ożywia postaci na ekranie (choć nie deklamują one każdej wymiany zdań ze scenariusza). Na pochwałę zasłużyły też zróżnicowane ścieżki dźwiękowe, wśród których znajdziemy klasyczną „muzykę na przygodę”, bardziej orientalne aranżacje, a nawet współczesne, nieco trip-hopowe kawałki.

Zdania co do systemu walki są podzielone. Duża część serwisów wskazuje na potyczki jako jeden z bardziej interesujących fragmentów gry. Do dyspozycji gracza oddano sporo różnorodnych strategii, a system Overcharge sprawia, że nie mamy tu do czynienia z typowymi walkami na tury. Po jakimś czasie gra znacząco podkręca jednak poziom trudności, co u niektórych zrodziło spore dozy frustracji. Co więcej, gra wymaga od użytkownika, aby spędził sporo czasu na grindowaniu poziomów, a jednocześnie wypadający z przeciwników ekwipunek i ulepszenia kupowane w sklepach często nie są satysfakcjonujące. Z aspektów negatywnych, cześć recenzentów miała problemy ze stabilnością produkcji. Innym dłużyły się zaś znaczące czasy wczytywania kolejnych poziomów.

The Culling wychodzi z Wczesnego Dostępu

Deweloperzy ze studia Xaviant ogłosili, że ich gra The Culling już niedługo stanie się pierwszym w pełni wydanym produktem z segmentu Battle Royale. Premierę zaplanowano na piątek 6 października 2017 roku. Gra spędziła we Wczesnym Dostępie Steam i programie Xbox Game Preview kawał czasu – po raz pierwszy pojawiła się na platformie dystrybucyjnej Valve w marcu 2016 roku. Wraz z „wersją 1.0” zaplanowano też premierę dużej aktualizacji. Zapowiedziano kolejne przedmioty kosmetyczne, wsparcie głosowe na Xboksie, inne pomniejsze usprawnienia i likwidację bugów. Gwoździem programu są jednak nowe bronie.

Do arsenału dołączy bowiem osiem kolejnych narzędzi mordu w złotej wersji (Tier 3 oraz 4). Wśród nich znajdzie się m.in. maczeta, po ataku którą ofiara wykrwawia się aż do momentu uleczenia apteczką, maczuga, której naładowany zamach może zadać wstrząsające 60 punktów obrażeń, topór zapewniający odporność na wszystkie efekty specjalne (rany), wampiryczny kij bejsbolowy, który zabijając przeciwników odnawia życie użytkownika, nóż zapewniający podwójny skok i wiele innych, łamiących nieco zasady gry przedmiotów.

Szczegóły zmian i nowości mają zostać udostępnione na oficjalnej stronie gry jeszcze przed weekendem.

Galeria obrazków

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…

Galeria filmów

…jak również najnowsze filmy z gier: