Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 grudnia 2017, 11:44

autor: Łukasz Mitka

PUBG – pierwsza liga wystartuje w 2018 roku? – Sieciowe Wieści (22/12/2017)

Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o spekulacjach na temat ligi Playerunknown's Battlegrounds, końcu wsparcia dla The Culling, zapowiedzi kolejnej dużej aktualizacji do Path of Exile, widowiskowych gameplayach z Naruto to Boruto: Shinobi Striker, premierze Wild Terra Online, przejściu Closers Online na model free-to-play oraz o rozwoju Elsword Online. Zapraszamy!

Liga PUBG wystartuje w 2018 roku?

Playerunknown's Battlegrounds – pierwsza liga wystartuje w 2018 roku? – Sieciowe Wieści (22/12/2017) - ilustracja #1

Playerunknown's Battlegrounds to tytuł, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Produkcja szturmem wdarła się na listy przebojów, przy okazji zgarniając chyba wszystkie możliwe tytuły i rekordy w swojej kategorii. Gra ma ogromny potencjał, a widzą to nie tylko gracze, ale i również większe firmy. Przykładem niech będzie koreańska telewizja OGN, której przedstawiciele zadeklarowali plany budowy wielkiego obiektu e-sportowego, na którym miałyby odbywać się największe turnieje w gry wideo, w tym… Playerunknown's Battlegrounds.

Warto dodać, że gra od studia PUBG Corp. ma już na swoim koncie pierwsze duże wydarzenia e-sportowe, w tym turniej organizowany na konwencie DreamHack Winter 2017 czy na tegorocznym Intel Extreme Masters. Powstanie ligi w PUBG jest zatem tylko kwestią czasu. OGN sugeruje, że pierwsze finały miałyby planowo odbyć się pod koniec 2018 roku.

Elsword Online otrzymuje nowe klasy postaci

Elsword Online to udostępniana na zasadzie free-to-play gra MMO, łącząca elementy side-scrollowej platformówki, bijatyki z rodzaju beat'em up i cRPG. Mimo że gra ma już prawie 10 lat na karku (tytuł został wydany 27 grudnia 2007 roku), jej twórcy nadal starają się zaskoczyć graczy nową zwartością. Przykładem niech będzie największa w tym roku aktualizacja, którą już możecie pobierać z serwerów. Warto wspomnieć, że jest to pierwszy patch z wielkiego trio, które ma znacząco namieszać w systemie rozgrywki gry od KOG Studios.

Wspomniana łata skupia się głównie na grywalnych bohaterach, a dokładnie poszerzenia spektrum ich rozwoju. Gracz ma obecnie możliwość awansowania swoją postać do trzeciej specjalizacji (joba) w wybranej drodze kariery. Kolejne łatki również mają wprowadzić zmiany w jobach, co ogólnie ma dać możliwość rozwoju postaci o kolejnych 37 nowych ścieżek..

Prócz wspomnianych zmian wraz z patchem do gry dodano m.in. zupełnie nowy loch (Forgotten Elrian Sanctum), sezonowe wydarzenie PvP oraz szereg pomniejszych ulepszeń w systemie rozgrywki. Pełną listę zmian znajdziecie pod tym linkiem, zaś grę możecie pobrać stąd.

Closers Online przeszło na free-to-play

Nikt chyba nie będzie zaskoczony informacją, że Closers Online zakończyło swoją przygodę z modelem buy-to-play szybciej, niż się w nim znalazło. Warto dodać, że płatny system gry, jakim był (a jakże!) Early Access, został wprowadzony tylko na serwerze europejskim. Azjatycka wersja nieprzerwanie działa w modelu darmowym, tak więc można uznać, że eksperyment EnMasse Entertainment nie zakończył się pełnym sukcesem (studio i tak sporo zyskało na sprzedaży swojego tytułu). Mimo zmiany systemu płatności nadal można kupić Founder's Packa i tym samym zapewnić sobie więcej bonusów.

Od środy gracze mogą ponownie logować się do gry bez wnoszenia żadnych opłat za nią. Dodatkowo tytuł został wzbogacony o świeży patch, który wprowadził nową postać, system rozwoju swoich czterech kątów oraz szereg zimowych/świątecznych eventów.

Knives Out bije rekordy popularności

Gatunek Battle Royale wiedzie obecnie prym, jeżeli chodzi o gry wideo. Jak grzyby po deszczu powstają nowe tytuły, które chcą uszczknąć trochę z tego smacznego tortu, którego największy kawałek nieprzerwanie należy do PlayerUnknown’s Battlegrounds. Dlatego też pewne chińskie studio wyszło z założenia, że po co ma tworzyć nową grę, skoro może skopiować istniejącą już produkcję, tyle że na urządzenia mobilne? Tak właśnie powstało Knives Out, które już teraz może pochwalić się nie lada wyczynem.

Otóż Knives Out, zwany również „PUBG Mobile”, posiada już… 100 mln użytkowników! Co ciekawe, gra swoją premierę miała w zeszły piątek (15.12), poprzedzoną miesięczną otwartą betą. Jak na tak krótki okres trzeba przyznać, że liczbą użytkowników (są to dane z całego świata) robi wrażenie.

Twórcy planują kolejny dodatek do Path of Exile

Path of Exile zyskało niedawno potężną łatkę o nazwie War of the Atlas. Jest to siódme rozszerzenie do gry od studia Grinding Gear Games, które wzbogaciło tytuł o szereg zmian w module rozgrywki Atlas, który pozwala na dalszą zabawę po ukończenie linii fabularnej. Gracze jeszcze dobrze nie zapoznali się z nowym dodatkiem, a studio już planuje kolejny.

Twórcy nie podzielili się jednak informacjami co będzie przedmiotem kolejnej łaty. Sądząc po wypuszczonych już patchach, gra zapewne zostanie wzbogacona o nowe mapy oraz przedmioty. Pojawiają się też ciche głosy, że możne tytuł zostanie poszerzony o kolejny, jedenasty rozdział? Wiadomo jedynie, że Grinding Gear Games chce wypuścić najnowsze rozszerzenie w marcu przyszłego roku.

Prace nad The Culling wstrzymane

The Culling to pierwszoosobowa gra akcji, koncentrująca się na wieloosobowych potyczkach w sieci. Niektórzy bardziej odważni gracze twierdzą nawet, że tytuł ten był jednym z prekursorów gatunku Battle Royale. Jak na takie miano gra raczej nie oferowała wiele, bowiem jednocześnie do walki stawało tylko 16 graczy. Samo podejście do tematu przez twórców było też mocno survivalowe – gracz musiał zakładać pułapki, tworzyć sprzęt oraz polować na rywali w bardziej przebiegły sposób, niż dzieje się to np. w Playerunknown's Battlegrounds.

Dlaczego piszemy o The Culling w czasie przeszłym. Otóż Internet obiegła właśnie informacja, że twórcy oficjalnie wstrzymali pracę nad swoim tytułem. Jest to tyle kontrowersyjny ruch, że gra niedawno opuściła strefę Early Access, czyli system, który dawał twórcom pieniądze. Czyżby zakręcenie kurka miało wpływ na decyzję studia o porzuceniu swojej produkcji, czy może to zwykłe wypalenie?

Serwery pozostaną online na czas bliżej nieokreślony, jednakże ich zamknięcie powinno nastąpić niedługo. Obecnie w szczycie w tytuł od Xaviant „bawi się” niecałe 20 osób.

Wild Terra Online opuszcza strefę Wczesnego Dostępu

Po kilkunastu miesiącach Wild Terra Online opuścił strefę Early Access i stał się pełnoprawną produkcją MMO. Jak opisują swój produkt sami twórcy:

Wild Terra Online to gra typu hardcore role-playing sandbox w całkowicie kontrolowanym przez graczy średniowiecznym świecie. Nie będziesz musiał wypełniać łańcucha zadań i zabijać tysiące wilków, aby stworzyć sprzęt. Wszystko jest o wiele bardziej interesujące!

Co więcej, dzięki sporemu zainteresowaniu naszych rodaków, twórcy postanowili dać nam pewne przywileje. Oprócz ekskluzywnej wersji lokalizacyjnej, do 4 stycznia użytkownicy platformy Steam mogą zakupić tytuł od Juvty Worlds Ltd. o 34% taniej, czyli za niecałe 20 złotych. Grę możecie nabyć w tym miejscu.

Naruto to Boruto: Shinobi Striker – nowe gameplaye robią wrażenie

Naruto to Boruto: Shinobi Striker to wieloosobowa gra akcji, pozwalająca na toczenie pojedynków pomiędzy dwiema drużynami wojowników ninja. Rozgrywka kładzie nacisk na rozbudowany system walki oraz akrobatyczną mechanikę ruchu po mapach. Obecnie posiadacze PlayStation 4 mogą wziąć udział w pierwszej części zamkniętych beta-testów.

Jeżeli jesteście posiadaczami wspomnianej konsoli, a jeszcze wahacie się, czy warto zagłębić się w świat Naruto to Boruto: Shinobi Striker, powyższy zapis z rozgrywki powinny rozwiać Wasze wątpliwości. Gra prezentuje się naprawdę miodnie, a zwartości tytułu praktycznie nie odbiega od tego, co pokazali nam twórcy w zwiastunach. Przyjmujemy to za dobry omen.

Premiera gry zaplanowana jest na 2018 rok.