Wieści ze świata (Halo: Reach, Red Steel 2, Michael Jackson) 26/03/10
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o pokazie Project Natal, premierze Section 8 na PS3, kolejnych szczegółach Halo: Reach, umowie między Sony a rodziną Michaela Jacksona, a także europejskiej premierze Red Steel 2. Zapraszamy do lektury.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj piszemy m.in. o pokazie Project Natal, premierze Section 8 na PS3, kolejnych szczegółach Halo: Reach, umowie między Sony a rodziną Michaela Jacksona, a także europejskiej premierze Red Steel 2. Zapraszamy do lektury.
Project Natal
Firma Microsoft ujawniła, że na dzień przed tegorocznymi targami E3 zorganizowany zostanie specjalny pokaz kontrolera Project Natal. Impreza odbędzie się 13 czerwca w Los Angeles i będzie skierowana do graczy w każdym wieku – co sugeruje, że będzie miała charakter otwarty. Dzień później, 14 czerwca, Microsoft przeprowadzi swoją doroczną konferencję. Oficjalna część targów E3 zaplanowana została w terminie od 15 do 17 czerwca.
Mytheon
Do szczytnej akcji Earth Hour 2010 – wyłączenie światła na godzinę (jutro o 20:30 polskiego czasu) dołączyła już ogromna liczba firm, miast oraz całych państw. Wsparcie dla idei zapoczątkowanej w 2007 roku w Australii wyrazili również producenci ze studia True Games Interactive, mający w zanadrzu m.in. grę MMO Mytheon (znajdującą się obecnie w fazie zamkniętych beta-testów). Przy okazji twórcy bardzo zgrabnie przypomnieli nam o swoim produkcie, którego debiut jest planowany na czerwiec tego roku.
Section 8
Strzelanina sieciowa Section 8 zadebiutowała wczoraj na PlayStation 3. Produkcja została udostępniona wyłącznie w wersji cyfrowej za pośrednictwem PlayStation Network, w cenie 29,99 dolarów. Warto odnotować, że TimeGate Studios udało się usprawnić edycję na platformę firmy Sony względem odsłon na Xboksa 360 i PC (wydanych we wrześniu 2009 roku). Twórcy poprawili oprawę graficzną, a także funkcjonowanie systemu matchmakingu. Gra uzyskała obsługę serwerów dedykowanych, które posiadacze PS3 mogą postawić korzystając ze specjalnego oprogramowania obsługiwanego z poziomu PC.
Halo: Reach
Studio Bungie ujawniło na jakich zasadach będzie funkcjonować w Halo: Reach system rozwoju bohatera, który znajdzie zastosowanie zarówno w kampanii single player, jak i w zmaganiach sieciowych. Okazuje się, że w trakcie walk gracze będą zdobywać tzw. kredyty, które będą mogli wydawać zarówno na rozwój umiejętności, jak i zmiany w wyglądzie kontrolowanego żołnierza. Specjalnie na tę okoliczność producenci opracują system wyzwań, za których realizację będziemy mogli otrzymać dodatkowe kredyty. Więcej szczegółów na temat „Player Investment System” znajdziecie na łamach serwisu G4tv. Przypominamy, że zamknięte beta testy trybu multiplayer Halo: Reach rozpoczną się 3 maja.
Weapon of Choice
Niezależna, zręcznościowa gra akcji Weapon of Choice, opracowana przez Nathana Foutsa, byłego projektanta Insomniac Games (Ratchet and Clank), i wydana pod koniec 2008 roku na Xboksa 360 w cyfrowej wersji w ramach serwisu Indie Games, trafi niebawem na pecety. Produkcja zostanie wprowadzona do sprzedaży przez firmę Blitz 1UP. Przy realizacji konwersji Nathan będzie mógł liczyć na wsparcie studia Blitz Games.
Michael Jackson
Serwis Independent donosi o podpisaniu przez koncern Sony umowy z właścicielami praw do twórczości Michaela Jacksona. Na jej mocy firma będzie mogła wprowadzić do sprzedaży dziesięć albumów muzycznych, gier oraz płyt DVD poświęconych Królowi Popu do 2017 roku. Wartość kontraktu jest oceniana na 200 milionów dolarów, choć suma ta może wzrosnąć o dodatkowe 50 milionów dolarów w przypadku osiągnięcia przez produkty dużej popularności.
Hydrophobia
Serwisu Joystiq poinformował, że Hydrophobia – przygodowa gra akcji zapowiedziana jeszcze w 2007 roku przez firmę Blade Interactive Studios – zostanie zademonstrowana w grywalnej formie w czasie bostońskiej imprezy PAX East (26-28 marca, rozpoczęcie już za 180 minut). Gra zadebiutuje w niedalekiej przyszłości i będzie dostępna w formie cyfrowej za pośrednictwem serwisu Xbox Live Arcade. Swego czasu informowano, że główna kampania zostanie podzielona na trzy rozdziały – informacja powinna zostać ostatecznie zweryfikowana w trakcie PAX East.
Red Steel 2
Strzelanina FPP Red Steel 2 na Wii, w której otrzymujemy również szansę pomachania mieczem samurajskim, zadebiutowała w krajach Unii Europejskiej. Dzieło firmy Ubisoft robi użytek z przystawki MotionPlus, zapewniając niemal idealne przeniesienie ruchów gracza na ekran telewizora. Jednocześnie produkcja wykorzystuje niemal wszystkie możliwości graficzne konsoli Wii. Potwierdzają to zachodni recenzenci, którzy przyznają Red Steel 2 bardzo wysokie noty (na średnim poziomie 81%).
Galeria obrazków
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
The Secret World X360
Galeria filmów
A także najnowsze filmy z gier:
Prince of Persia: The Forgotten Sands Wii – Z dziennika dewelopera #2
God of War III - Linda i Żebrowski
Gramy w Just Cause 2 - ostra sieczka! Gramy!