Wieści ze świata (Fallout: New Vegas, Civilization V, nail'd) 12/11/10
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatkach do amerykańskiej wersji nail’d, kosztach produkcji Kinecta, łatkach do Civilization V i polskiej wersji pecetowego Fallout: New Vegas, nagraniach ze skasowanego Reich, a także pracach nad Alice: Madness Returns. Zapraszamy do lektury.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatkach do amerykańskiej wersji nail’d, kosztach produkcji Kinecta, łatkach do Civilization V i polskiej wersji pecetowego Fallout: New Vegas, nagraniach ze skasowanego Reich, a także pracach nad Alice: Madness Returns. Zapraszamy do lektury.
Fallout: New Vegas
Polska wersja najnowszej łatki do pecetowej wersji Fallout: New Vegas (o oznaczeniu 1.2.0.285) została opublikowana na łamach Steama. Na jej premierę nie musieliśmy zatem czekać zbyt długo względem edycji przeznaczonej dla zachodnich wersji New Vegas.
Namco Bandai
Firmy CCP oraz Namco Bandai podpisały specjalne porozumienie, na mocy którego druga z wymienionych wprowadzi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech nową, pudełkową edycję kosmicznej gry MMO EVE Online, zatytułowaną EVE Online: Commissioned Officer Edition (premiera w grudniu tego roku). W jej skład wejdzie Cerebral Accelerator – specjalna wszczepka dla pilota, podnosząca zauważalnie wszystkie istotne statystyki (jednakże tylko przez pierwszych 30 dni zabawy), 30 dni darmowej rozgrywki, a także plakat ze wskazówkami na temat mechaniki.
ZeniMax Media
Koncern ZeniMax Media, będący właścicielem firmy Bethesda Softworks, poinformował o kupnie szwedzkiego studia deweloperskiego MachineGames, założonego w 2009 roku przez byłych członków Starbreeze Studios (zespołu odpowiedzialnego za wyprodukowanie gier akcji The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay oraz The Darkness). Aktualnie MachineGames pracuje nad bliżej nieokreślonymi tytułami robiącymi użytek z technologii id Tech 5.
nail’d
Amerykańscy nabywcy gry wyścigowej nail’d (PC, X360, PS3), za której produkcję odpowiada polskie studio Techland, otrzymają niespodziewany prezent w postaci kodu uprawniającego do pobrania za darmo startowego dodatku DLC. W jego skład wejdą cztery nowe trasy, skórki graficzne dla quadów i motorów, zestaw części dla pojazdów, a także nowe stroje dla kierowców. Nie zabraknie też dodatkowego trybu rozgrywki w postaci opcji Detonator (gracze aktywują umieszczone na trasie bomby – także w zabawie przez Sieć) oraz pięciu związanych z nim wyzwań do kampanii single player. Przypominamy, że nail’d zadebiutuje w Polsce na początku grudnia.
Dynasty Warriors Online
Firma Aeria Games poinformowała o premierze Dynasty Warriors Online – sieciowej produkcji, bazującej na popularnej serii chodzonych bijatyk osadzonych w starożytnych, chińskich realiach. Do debiutu doszło zaledwie tydzień po uruchomieniu otwartych beta testów gry. Wszystkim zainteresowanym Czytelnikom polecamy odwiedziny oficjalnej strony internetowej Dynasty Warriors Online.
Kinect
Jak dobrze wiemy, Microsoft zarabia na każdym egzemplarzy kontrolera Kinecta. Do tej pory nie byliśmy jednak pewni, o jaką dokładnie sumę pieniędzy chodzi. Z pomocą przyszedł serwis EE Times, przytaczający opinię specjalistów z grupy UBM TechInsights. Według nich, koszt wszystkich części zamkniętych w obudowie Kinecta zamyka się w kwocie 56 dolarów (z czego 17 dolarów przypada na mechanizm PrimeSense, składający się z kamer, mikrofonów i procesora). Biorąc pod uwagę nawet jednostkowy koszt wyprodukowania egzemplarza Kinecta (kosztującego przecież 150 dolarów), a także wielką popularność urządzenia, można dojść do wniosku, że blisko miliard dolarów wydany na produkcję i promocję kontrolera zwróci się Microsoftowi w szybkim tempie.
Wii Music
Shigeru Miyamoto wziął udział w ciekawej rozmowie z redakcją serwisu Techland. Można z niej wywnioskować, że prace nad kontynuacją nie do końca udanego eksperymentu w postaci gry muzycznej Wii Music zostały już rozpoczęte. Miyamoto nie chciał tego jednoznacznie potwierdzić, aczkolwiek wspomniał, że w marce tej kryje się wielki potencjał, a jego zespół postara się go pobudzić wprowadzając do gry kilka zmian (m.in. w kontekście interfejsu). Wii Music zostało wydane w Europie w listopadzie 2008 roku na Wii, otrzymując oceny na średnim poziomie 63%.
Sid Meier’s Civilization V
Na oficjalnym forum dyskusyjnym gry strategicznej Sid Meier’s Civilization V opublikowana została częściowa lista zmian, jakie zostaną wprowadzone do najnowszego dziełą studia Firaxis wraz z kolejną łatką. W głównej mierze dotyczą one sztucznej inteligencji, a także dyplomacji.
de Blob 2: The Underground
Firma THQ poinformowała, że gra zręcznościowa de Blog 2: The Underground na Xboksa 360, PlayStation 3 i Wii zostanie wydana w Stanach Zjednoczonych 22 lutego przyszłego roku. Najprawdopodobniej trzy dni później zadebiutuje również na rynku europejskim. Światło dzienne ujrzał również pierwszy zwiastun produkcji.
Monumental
Brytyjskie studio Monumental zwolniło część załogi, po tym jak zostało zmuszone przez nieznanego wydawcę do kasacji jednego ze swoich niezapowiedzianych projektów. Przypominamy, że niedawno dowiedzieliśmy się, że zespół pracuje nad wyścigami motocyklowymi Moto GP 10/11 na Xboksa 360 i PlayStation 3. Do sklepów w marcu 2011 roku wprowadzi je firma Capcom.
Reich
W Sieci zamieszczonych zostało pięć filmów prezentujących w akcji skasowaną w ubiegłym tygodniu grę akcji Reich, nad którą od 2007 roku pracowało studio Ignition Florida. Pracę straciło wówczas 70 osób. Wspomniane nagrania zostały opublikowane na łamach serwisu VG247.com (zaskakuje w nich m.in. rozbudowany mechanizm odpowiedzialny za destrukcję otoczenia).
Super Mario Bros. 3
Na łamach serwisu YouTube.com opublikowany został film przedstawiający wznowienie klasycznej platformówki Super Mario Bros. 3. Remake – prace nad nim trwały pół roku – został przygotowany z dbałością o szczegóły, w oprawie graficznej przywodzącej na myśl niedawno wydane New Super Mario Bros. Aby móc uruchomić grę, trzeba być posiadaczem NSMB w wersji na Nintendo DS, z zainstalowanym specjalnym patchem (jego publikacja powinna nastąpić jeszcze dzisiaj – link zostanie zamieszczony w opisie omówionego filmu).
Alice: Madness Returns
American McGee, szef studia Spicy Horse (z siedzibą w Chinach), oznajmił, że zespół produkujący obecnie przygodową grę akcji Alice: Madness Returns (PC, X360, PS3) dla koncernu Electronic Arts, w ciągu kolejnych 18 miesięcy zwiększy liczbę pracowników z 80 do 160. Mimo to koszt wyprodukowania nowej historii Alicji zamknie się w kwocie około 15 milionów dolarów (dwukrotnie mniejsze, niż gdyby developingiem zajmowało się studio amerykańskie). Do premiery Alice: Madness Returns dojdzie w przyszłym roku.
Galeria obrazków
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...
Galeria filmów
...a także najnowsze filmy z gier:
Kinectimals - słodka rozgrywka Gramy!
Call of Duty: Black Ops - latamy Blackbirdem Gramy!
Assassin's Creed: Brotherhood - film startowy – wersja PL
The Sims: Średniowiecze - Z dziennika dewelopera #1 – wersja PL