Wieści ze świata (Diablo II, Two Tribes / RIVE, Back to Dinosaur Island) 11/3/2016
Dziś piszemy o patchu 1.14a do Diablo II, drugim demie VR Back to Dinosaur Island od Cryteka oraz o studiu Two Tribes, które zamierza przestać tworzyć nowe gry po wydaniu RIVE. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Crytek wypuścił drugie demo VR Back to Dinosaur Island
Studio Crytek wypuściło na Steamie drugie demo technologiczne wirtualnej rzeczywistości związane z nadchodzącą grą Robinson: The Journey. Nosi ono nazwę Back to Dinosaur Island Part 2 i wymaga do działania gogli Oculus Rift (DK2) oraz pada od konsoli Xbox 360 lub Xbox One. Tym razem gracze mogą stawić czoła latającym dinozaurom, wspinając się na klif. Oto minimalne wymagania sprzętowe dema:
- System operacyjny: Windows 7/8/10 (64-bit)
- Procesor: Intel Core i7-2600K (3,4 GHz)
- Pamięć RAM: 8 GB
- Karta grafiki: GeForce GTX 970 / Radeon R9 290
- Wolne miejsce na dysku: 8 GB
Pierwsza część dema Back to Dinosaur Island jest dostępna na Steamie od listopada 2015 roku.
Diablo II otrzymało patch 1.14a
Jeśli ktoś kiedyś zapyta, dlaczego Blizzard Entertainment jest niesamowitą firmą, ta wiadomość będzie mogła służyć za odpowiedź (jedną z wielu możliwych). Oto bowiem wydane prawie szesnaście lat temu Diablo II doczekało się patcha 1.14a (pierwszego od kilku lat). Deweloper rozwiązuje w nim problemy z działaniem tego kultowego hack’n’slasha na nowych systemach operacyjnych, a także poprawia zabezpieczenia przed oszustwami i wykradaniem danych użytkowników. Jednocześnie Blizzard zapowiedział, że na tym dopiero „podróż się rozpoczyna” i Diablo II będzie dalej wspierane. Łatka 1.14a nie jest jeszcze dostępna do pobrania ze strony pomocy technicznej producenta (nadal widnieje tam wersja 1.13d z 2011 roku), ale powinno się to zmienić niebawem.
Studio Two Tribes przestanie tworzyć gry po wydaniu RIVE
Holenderskie studio Two Tribes, znane przede wszystkim z serii zręcznościówek Toki Tori, ogłosiło, że przymierza się do zaprzestania tworzenia nowych gier, gdy sfinalizuje prace nad bieżącym projektem – strzelankową platformówką RIVE (jej premiera jest planowana na wrzesień 2016 roku). Deweloper uznał, że nie nadąża za zmieniającym się rynkiem gier wideo – a zwłaszcza takimi trendami jak Humble Bundle i popyt na free-to-play – i postanowił usunąć się w cień w obliczu wielkich trudności z zarabianiem na swoich produkcjach. Nie oznacza to jednak, że studio całkowicie zakończy działalność – jego dotychczasowe gry nadal będą wspierane. Jednocześnie Two Tribes zamierza „odejść” z hukiem i zarzeka się, że RIVE będzie najlepszą grą, jaką zespół ten stworzył w całej swojej długiej, 16-letniej historii. Na poparcie tej obietnicy wypuszczono poniższy zwiastun:
Galeria filmów
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze filmy z gier w zasobach naszego serwisu:
- Mirror's Edge Catalyst – dziennik dewelopera: gameplay
- Tom Clancy's The Division – Agent Training #4
- Tom Clancy's The Division – Agent Training #3
- Tom Clancy's The Division – Agent Training #2
- Tom Clancy's The Division – Agent Training #1
- Cities: Skylines – dziennik dewelopera
- Ori and the Blind Forest – Definitive Edition trailer
- Mirage: Arcane Warfare – trailer
- Disney Magic Kingdoms – trailer
- No Thing – trailer
- Shadow of Nebula – Early Access trailer