Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2024, 12:30

Wielki patch do Cities: Skylines 2 zadebiutował na Steam. Ekonomia 2.0 ma zrewolucjonizować rozgrywkę

Cities: Skylines 2 otrzymało obiecaną aktualizację. Ekonomia 2.0 to tylko część długiej listy zmian wyczekiwanego patcha.

Źródło fot. Colossal Order / Paradox Interactive.
i

Aktualizacja z Ekonomią 2.0 jest już dostępna w Cities: Skylines 2. Tak jak zapowiadano po niedawnym opóźnieniu, patch 1.1.5f1 trafił dziś na pecety wraz z ogromna liczbą poprawek, które wreszcie mają zmienić grę tak, jak pragnęli fani.

Ekonomia 2.0 w skrócie

Dla przypomnienia: aktualizacja zmienia wiele elementów, ale najważniejszą jest tytułowa przebudowa gospodarki, by była z jednej strony bardziej zrozumiała dla gracza (czytaj: by gra nie ukrywała informacji o działaniu wirtualnego miasta) i dawała mu większą kontrolę nad metropolią, z drugiej – by rozgrywka była wymagająca, a nie sprowadzała do – jak to ujmowali gracze – malowania miasta bez żadnego wyzwania.

Zespół Colossal Order omówił służące temu zmiany we wcześniejszych wpisach, a teraz udostępnił szczegółową listę zmian w wersji 1.1.5f1. Znajdziecie ją w ogłoszeniu studia, które opublikowano na Steamie oraz oficjalnym forum firmy Paradox Interactive.

Tak jak obiecano, patch wprowadza także zmiany w systemie edukacji (zwiększono szansę obywateli na uczęszczanie oraz ukończenie szkół podstawowych oraz wyższych) oraz na nowo zbalansowano działanie usług miejskich (m.in. zwiększając liczbę pracowników niektórych budynków) ulepszeń budynków.

W stosunku do poprzednich wpisów pojawiła się też jeszcze jedna nowość: koszt utrzymania pola (Tile Upkeep). Co ważne, nie dotyczy to pierwszych 9 pól startowych, a do tego można wyłączyć tę mechanikę za sprawą opcji „Odblokuj wszystkie pola mapy” (Unlock all map tiles). Miejcie przy tym na uwadze, że wyłączy to także zdobywanie osiągnięć.

Kryzys miejski

Choć długa lista zmian prezentuje się obiecująco, na razie trudno ocenić faktyczny wpływ łatki na rozgrywkę CS 2. Tak jak zapowiadali twórcy, miasta na starych save’ach ogarnęły „fale śmierci” i inne problemy. Gra musi bowiem dostosować istniejące już metropolie do wprowadzonych zmian. Może to zająć sporo czasu w zależności od rozmiaru miasta.

Tak więc na ten moment jedynym sposobem na choćby pobieżne sprawdzenie, ile faktycznie się zmieniło, jest rozpoczęcie zabawy od nowa. Niemniej, sądząc po pierwszych opiniach, wygląd na to, że tym razem zespół Colossal Order nie zawiódł.

Oczywiście pojawiają się narzekania na niekompatybilność z modyfikacjami (co powinno być oczywiste), a część graczy przymusowym zamykaniu gry lub znikającymi interfejsie użytkownika. Przy czym wygląda na to, że przynajmniej część tych problemów wynika właśnie z obecności niedziałających obecnie fanowskich modyfikacji (via Colossal Order). Niemniej zarówno lista zmian, jak i pierwsze testy (o ile nie przerwały ich wspomniane błędy), że Ekonomia 2.0 faktycznie odmieniła Cities: Skylines 2 na lepsze.

Oczywiście, jak wspomniano, to tylko pierwszy krok w kierunku uczynienia z CS 2 godnego następcy oryginalnego Cities: Skylines. Fani maja nadzieję, że zespół Colossal Order szykuje już kolejne aktualizacje. Poza tym lepiej wstrzymać się z oceną Ekonomii 2.0 do czasu, aż gracze dostaną wystarczająco wielu czasu na dokładne przetestowanie nowej wersji gry.

  1. Recenzja Cities: Skylines 2 – ten city builder potrzebuje przebudowy

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej