autor: Mateusz Kądziołka
Większa swoboda gracza w Mass Effect 3
Casey Hudson - producent gry Mass Effect 3 – w rozmowie z serwisem RipTen zdradził kilka ciekawych informacji na temat wyborów, które zostaną postawione przed graczami w nadchodzącym tytule studia BioWare.
Casey Hudson – producent gry Mass Effect 3 – w wywiadzie dla serwisu RipTen zdradził kilka ciekawych informacji na temat modyfikowania broni i rozwoju postaci w nadchodzącym tytule studia BioWare. Wszystko wskazuje na to, że „trójka” zawierać będzie więcej RPG-owych elementów niż część druga.
Jedne z najciekawszych zmian zajdą w samym procesie modyfikowania broni. Gracze będą mogli obserwować dodawanie celowników, luf i różnych rodzajów amunicji (patrz screen poniżej). Co więcej, elementy ekonomiczne gry mają zostać znacznie rozwinięte. Twórcy chcą w ten sposób trafić w gusta osób, które odczuwały pewien niedosyt związany z okrojeniem Mass Effect 2 z elementów charakterystycznych dla komputerowych gier RPG.
Jeśli chodzi o rozwój postaci, to tutaj również mają zajść pewne zmiany. Drzewka umiejętności postaci zostaną powiększone, co z kolei ma zapewniać graczom jeszcze większą swobodę wyboru stylu rozgrywki. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by ustawić automatyczne awansowanie na kolejne poziomy.
Pod koniec rozmowy Hudson zaznaczył, że w Mass Effect 3 zespół BioWare chce zaoferować graczom efektowną rozgrywkę z Mass Effect 2, nie zapominając przy tym o zaimplementowaniu elementów komputerowych gier RPG (modyfikacja wyposażenia i rozwój postaci). Oznacza to, że Kanadyjczycy chcą trafić zarówno do fanów „jedynki”, jak i osób, które preferowały część drugą.
Mass Effect 3 zadebiutuje 6 marca 2012 roku w Stanach Zjednoczonych i najprawdopodobniej trzy dni później w Europie. Tytuł pojawi się na PlayStation 3, pecetach oraz Xboksie 360.