Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2012, 14:43

autor: Aleksander Kaczmarek

Wiedźminy wciąż popularne, Diablo III w rękach ponad 160 tys. Polaków

Grupa CD Projekt RED pochwaliła się wynikami finansowymi osiągniętymi w trzecim kwartale tego roku. Duża w tym zasługa gier z serii Wiedźmin, które wciąż cieszą się dużą popularnością wśród graczy.

Do końca września polscy gracze kupili ponad 160 tys. egzemplarzy gry Diablo III. - Wiedźminy wciąż popularne, wysoka sprzedaż Diablo III w Polsce - wiadomość - 2012-11-13
Do końca września polscy gracze kupili ponad 160 tys. egzemplarzy gry Diablo III.

Prognozy analityków wskazywały, że trzeci kwartał roku będzie dla CD Projekt RED pomyślny. Z ujawnionych dziś informacji wynika, że jest nawet lepiej niż zakładano. Promocje związane ze sprzedażą obu części serii Wiedźmin, a także premiery głośnych tytułów jak Guild Wars 2 czy World of Warcraft: Mists of Pandaria przełożyły się na 5,8 mln zł zysku netto.

Największy udział w zyskach miała działalność związana z produkcją gier. Co prawda, w tym czasie „Redzi” nie wypuścili żadnego nowego tytułu, ale popularność przygód Geralta nadal zapewnia im znaczny przypływ gotówki.

„W lipcu podczas promocji Wiedźmina pierwszego i drugiego w cyfrowej dystrybucji, sprzedaliśmy po 100 tys. kopii każdego z nich w ciągu kilku dni. Gry RPG, do których należą Wiedźminy, mają wyjątkowo długi cykl życia sięgający wielu lat, a my mamy konkretne pomysły na dalszą animację sprzedaży. W połowie roku sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 4 mln sztuk i będzie nadal rosła” – przekonuje Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt RED.

Firma podkreśla, że dobre wyniki udało się osiągnąć we wszystkich dziedzinach działalności. Spółka zależna – CDP.pl (do niedawna CD Projekt), zajmująca się sprzedażą gier wideo, planszowych i karcianych oraz dystrybucją filmów na płytach DVD i Blu-ray, wypracowała ponad 920 tys. zł zysku netto. Jednym z hitów sprzedaży pozostała gra Diablo III, którą do końca września kupiło ponad 160 tys. polskich graczy.

Duże nadzieje grupa CD Projekt RED pokłada w dystrybucji cyfrowej, która w III kwartale roku zapewniła blisko 2 mln zł zysku. Serwis GOG.com umocnił swą pozycję rynkową i poszerzył ofertę o 50 tytułów (w tym 7 premierowych), a także rozpoczął sprzedaż gier przeznaczonych na komputery Mac. Obiecująco rokuje również najnowsze przedsięwzięcie, czyli uruchomiona w ubiegłym miesiącu platforma CDP.pl.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników CDP.pl. Na starcie zaoferowaliśmy naszym klientom 34 starannie wyselekcjonowane gry. Już po miesiącu funkcjonowania platformy podwoiliśmy ich liczbę. Planujemy dalszy dynamiczny rozwój serwisu, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i liczby oferowanych gier” – podkreśla Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl.

  1. Oficjalna strona internetowa grupy CD Projekt RED