Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lutego 2008, 11:28

Wiedźmin na konsole staje się faktem

Wczoraj odbyła się konferencja prasowa firmy CD Projekt. Spodziewaliśmy się na niej usłyszeć zapowiedź konsolowych edycji gry Wiedźmin, o których spekulowano już przy okazji poszukiwań przez CD Projekt RED pracowników obeznanych z architekturą Xboxa 360. Jak wiemy do tego nie doszło, jednakże potwierdzenie tych domysłów przyszło z innego miejsca. Tak moi drodzy - powstaje Wiedźmin na Xboxa 360 i PlayStation 3.

Wczoraj odbyła się konferencja prasowa firmy CD Projekt. Spodziewaliśmy się na niej usłyszeć zapowiedź konsolowych edycji gry Wiedźmin, o których spekulowano już przy okazji poszukiwań przez CD Projekt RED pracowników obeznanych z architekturą Xboxa 360. Jak wiemy do tego nie doszło, jednakże potwierdzenie tych domysłów przyszło z innego miejsca. Tak moi drodzy - powstaje Wiedźmin na Xboxa 360 i PlayStation 3.

Wpis w serwisie społecznościowym GoldenLine (Uaktualnienie: strona pana Jonarskiego została już usunięta z serwisu GoldenLine) znajdujący się na stronie pana Tomasza Jonarskiego, byłego programisty studia People Can Fly, piastującego od stycznia tego roku stanowisko Starszego Programisty w firmie CD Projekt RED, dotyczący aktualnie wykonywanej pracy, jest jednoznaczny i nie pozostawia żadnych niedomówień. Brzmi on: „Praca przy tworzeniu technologii do gry Wiedzmin na konsole nowej generacji: Xbox360 i PlayStation 3 ”.

Poniżej znajduje się wycinek strony ze wspominaną adnotacją. Ja tymczasem postaram się uzyskać stosowny komentarz firmy CD Projekt w sprawie konsolowych edycji Wiedźmina.

Wiedźmin na konsole staje się faktem - ilustracja #1

Uaktualnianie: Poniżej oficjalne stanowisko firmy CD Projekt RED w sprawie konsolowych edycji gry Wiedźmin:

Informacje na temat konsolowej edycji Wiedźmina są mocno przesadzone. Faktem jest oczywiście, że poszukujemy ludzi znających się na konsolach (szczególnie programistów), na naszej stronie umieściliśmy nawet ogłoszenie w tej sprawie. Mamy też różne pomysły wykorzystania potencjału konsol, ale nic nie zostało jeszcze oficjalnie potwierdzone. Na nasz wzrost zainteresowania konsolami wpłynęło też połączenie CD Projekt i Metropolis Software, które ma wpływ również na pracę RED’a (wymiana doświadczeń developerskich, w przyszłości pewnie współpraca zespołów z dwóch firm). Podsumowując, zdecydowanie myślimy o tym by tworzyć coś w przyszłości na konsole, ale w tej chwili nawet wewnętrznie niczego jeszcze ostatecznie nie potwierdziliśmy.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej