Wiedźmin na konsole staje się faktem
Wczoraj odbyła się konferencja prasowa firmy CD Projekt. Spodziewaliśmy się na niej usłyszeć zapowiedź konsolowych edycji gry Wiedźmin, o których spekulowano już przy okazji poszukiwań przez CD Projekt RED pracowników obeznanych z architekturą Xboxa 360. Jak wiemy do tego nie doszło, jednakże potwierdzenie tych domysłów przyszło z innego miejsca. Tak moi drodzy - powstaje Wiedźmin na Xboxa 360 i PlayStation 3.
Wczoraj odbyła się konferencja prasowa firmy CD Projekt. Spodziewaliśmy się na niej usłyszeć zapowiedź konsolowych edycji gry Wiedźmin, o których spekulowano już przy okazji poszukiwań przez CD Projekt RED pracowników obeznanych z architekturą Xboxa 360. Jak wiemy do tego nie doszło, jednakże potwierdzenie tych domysłów przyszło z innego miejsca. Tak moi drodzy - powstaje Wiedźmin na Xboxa 360 i PlayStation 3.
Wpis w serwisie społecznościowym GoldenLine (Uaktualnienie: strona pana Jonarskiego została już usunięta z serwisu GoldenLine) znajdujący się na stronie pana Tomasza Jonarskiego, byłego programisty studia People Can Fly, piastującego od stycznia tego roku stanowisko Starszego Programisty w firmie CD Projekt RED, dotyczący aktualnie wykonywanej pracy, jest jednoznaczny i nie pozostawia żadnych niedomówień. Brzmi on: „Praca przy tworzeniu technologii do gry Wiedzmin na konsole nowej generacji: Xbox360 i PlayStation 3 ”.
Poniżej znajduje się wycinek strony ze wspominaną adnotacją. Ja tymczasem postaram się uzyskać stosowny komentarz firmy CD Projekt w sprawie konsolowych edycji Wiedźmina.
Uaktualnianie: Poniżej oficjalne stanowisko firmy CD Projekt RED w sprawie konsolowych edycji gry Wiedźmin:
Informacje na temat konsolowej edycji Wiedźmina są mocno przesadzone. Faktem jest oczywiście, że poszukujemy ludzi znających się na konsolach (szczególnie programistów), na naszej stronie umieściliśmy nawet ogłoszenie w tej sprawie. Mamy też różne pomysły wykorzystania potencjału konsol, ale nic nie zostało jeszcze oficjalnie potwierdzone. Na nasz wzrost zainteresowania konsolami wpłynęło też połączenie CD Projekt i Metropolis Software, które ma wpływ również na pracę RED’a (wymiana doświadczeń developerskich, w przyszłości pewnie współpraca zespołów z dwóch firm). Podsumowując, zdecydowanie myślimy o tym by tworzyć coś w przyszłości na konsole, ale w tej chwili nawet wewnętrznie niczego jeszcze ostatecznie nie potwierdziliśmy.