Wiedźmin 4 powstaje bez większego wpływu ze strony graczy. „Ufamy naszym przeczuciom”, twierdzi Michał Nowakowski
Ludzie ze studia CD Projekt RED zabrali głos w sprawie konsultowania się z graczami podczas tworzenia następnej odsłony cyklu Wiedźmin. Okazuje się, że nie zamierzają tego robić, przynajmniej w kwestii newralgicznych elementów gry.
Wczoraj studio CD Projekt RED poinformowało, że niedługo dobiegnie końca faza preprodukcji Projektu Polaris, czyli Wiedźmina 4, i gra wkrótce wejdzie do właściwej produkcji. Podczas rozmowy z inwestorami szefostwo firmy opowiedziało trochę o filozofii projektowania tego tytułu.
Jeden z uczestników konferencji zapytał, czy podczas tworzenia gry autorzy wykorzystują ankiety pozwalające uzyskać opinie graczy na temat rozwoju i przyszłości marki. W odpowiedzi członek zarządu Michał Nowakowski stwierdził:
Szczerze mówiąc, nigdy nie polegaliśmy na żadnych ankietach. Pozwala nam na to mieszanka znajomości swojej niszy i bycia w niej ekspertem oraz ufanie naszym przeczuciom. Oczywiście prowadzimy badania i pewne próby, jeśli chodzi o wrażenia użytkownika lub interfejs (…), ale nie w zakresie tego, jak powinna wyglądać fabuła.
Żaden z Wiedźminów czy Cyberpunków nie został zrobiony w ten sposób i nie przewidujemy tego w przyszłości.
Sposób, w jaki planujemy kolejną trylogię, jest zgodny z tym, o czym myśleliśmy przez długi, długi czas.
Takie podejście wydaje się dobre. Gry studia zawsze dostarczają wyborną fabułę i ten aspekt mógłby dużo stracić, gdyby twórcy zamiast podążać za własnymi pomysłami próbowali dopasować się do oczekiwań odbiorców. Natomiast gromadzenie wrażeń graczy w temacie rozgrywki i interfejsu może okazać się przydatne.
Liczba gier bez DRM w serwisie GOG.com
Pozostając w temacie rozmowy z inwestorami, warto także wspomnieć, że podczas niej pochwalono się najnowszymi osiągnięciami serwisu GOG.com. Obecnie oferowanych jest w nim już ponad 9 tysięcy gier od 1300 producentów/wydawców. To o tyle imponujące, że wszystkie one pozbawione są zabezpieczeń DRM, do czego nie zawsze jest łatwo przekonać firmy z branży.