Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 sierpnia 2024, 09:21

autor: Adrian Werner

Wiedźmin 4 powstaje bez większego wpływu ze strony graczy. „Ufamy naszym przeczuciom”, twierdzi Michał Nowakowski

Ludzie ze studia CD Projekt RED zabrali głos w sprawie konsultowania się z graczami podczas tworzenia następnej odsłony cyklu Wiedźmin. Okazuje się, że nie zamierzają tego robić, przynajmniej w kwestii newralgicznych elementów gry.

Źródło fot. CD Projekt. Artwork z Gwenta.
i

Wczoraj studio CD Projekt RED poinformowało, że niedługo dobiegnie końca faza preprodukcji Projektu Polaris, czyli Wiedźmina 4, i gra wkrótce wejdzie do właściwej produkcji. Podczas rozmowy z inwestorami szefostwo firmy opowiedziało trochę o filozofii projektowania tego tytułu.

Jeden z uczestników konferencji zapytał, czy podczas tworzenia gry autorzy wykorzystują ankiety pozwalające uzyskać opinie graczy na temat rozwoju i przyszłości marki. W odpowiedzi członek zarządu Michał Nowakowski stwierdził:

Szczerze mówiąc, nigdy nie polegaliśmy na żadnych ankietach. Pozwala nam na to mieszanka znajomości swojej niszy i bycia w niej ekspertem oraz ufanie naszym przeczuciom. Oczywiście prowadzimy badania i pewne próby, jeśli chodzi o wrażenia użytkownika lub interfejs (…), ale nie w zakresie tego, jak powinna wyglądać fabuła.

Żaden z Wiedźminów czy Cyberpunków nie został zrobiony w ten sposób i nie przewidujemy tego w przyszłości.

Sposób, w jaki planujemy kolejną trylogię, jest zgodny z tym, o czym myśleliśmy przez długi, długi czas.

Takie podejście wydaje się dobre. Gry studia zawsze dostarczają wyborną fabułę i ten aspekt mógłby dużo stracić, gdyby twórcy zamiast podążać za własnymi pomysłami próbowali dopasować się do oczekiwań odbiorców. Natomiast gromadzenie wrażeń graczy w temacie rozgrywki i interfejsu może okazać się przydatne.

Liczba gier bez DRM w serwisie GOG.com

Pozostając w temacie rozmowy z inwestorami, warto także wspomnieć, że podczas niej pochwalono się najnowszymi osiągnięciami serwisu GOG.com. Obecnie oferowanych jest w nim już ponad 9 tysięcy gier od 1300 producentów/wydawców. To o tyle imponujące, że wszystkie one pozbawione są zabezpieczeń DRM, do czego nie zawsze jest łatwo przekonać firmy z branży.

  1. CD Projekt – oficjalna strona

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej