Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 listopada 2022, 14:22

autor: Adrian Werner

Wiedźmin 3 prawie jak Bloodborne dzięki pracy fana

Fan opracował modyfikację, która wzbogaca Wiedźmina 3 o świetny system parowania i egzekucji rodem z kultowego Bloodborne.

Źródło fot. Mugi
i

Pomimo krążących od lat plotek wciąż nie możemy się doczekać zapowiedzi pecetowej wersji Bloodborne. Wielu graczy bierze więc sprawy w swoje ręce i tworzy fanowskie projekty, mające – przynajmniej częściowo – wypełnić nam pustkę, powodowaną przez brak tego przeboju studia FromSoftware na PC. Najnowszym jest mod Bloodborne Gun Parry and Execution do gry The Witcher 3: Wild Hunt.

Zgodnie z tytułem modyfikacja wzbogaca Wiedźmina 3 o wyśmienity system parowania z Bloodborne. Pozwala on przerwać atak wroga wystrzałem z pistoletu, co nie tylko go ogłusza, ale również umożliwia wykonanie na nim egzekucji (wyjątkiem są najpotężniejsi przeciwnicy).

Takie parowanie jest bardzo potężne, ale skuteczne jego wykorzystanie wymaga dużo praktyki. Kula musi bowiem trafić wroga, zaraz gdy ten zainicjuje atak. W praktyce musimy więc nauczyć się schematów ruchów nieprzyjaciół i na tej podstawie przewidywać ich posunięcia. Satysfakcja z właściwego przeprowadzenia takiego parowania wynagradza jednak wszystkie trudności.

  1. Bloodborne Gun Parry and Execution – pobierz mod z naszego FTP-a (autor udzielił nam zgody na hostowanie mirrora)

Warto wspomnieć, że to nie jedyna modyfikacja zainspirowana Bloodborne. Stroje z tej gry można dodać do Wiedźmina 3 za pomocą projektu Shades of Iron. Z kolei BloodSouls: Judgement of Ash robi to samo dla Dark Souls 3, a przy okazji dorzuca do tego sporo nowego uzbrojenia.

Najsłyniejszym fanowskim projektem jest jednak BloodbornePSX, czyli darmowa pecetowa gra, która odtwarza początkowe fragmenty kampanii w stylistyce retro. Powstają również humorystyczne wyścigi gokartów osadzone w tym uniwersum.

Te fanowskie projekty będą nam niestety musiały na razie wystarczyć. Ostatnie doniesienia sugerują, że szanse na pecetową wersję Bloodborne są niskie. Winny ma być mocno niedopracowany silnik gry.

  1. Recenzja gry Bloodborne – From Software dobre gry ma we krwi
  2. Bloodborne – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej