Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 września 2013, 10:29

autor: Kamil Zwijacz

Wiedźmin 3: Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii

Studio CD Projekt Red podzieliło się z przedstawicielem serwisu DSOGaming informacjami na temat technicznych aspektów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ujawniono chociażby fakt, że tytuł nie wykorzysta funkcji oferowanych przez biblioteki DirectX 11.1 i 11.2.

Przedstawiciele studia CD Projekt Red wyjawili trochę informacji dotyczących technologicznych aspektów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Poznaliśmy między innymi powody dla których zrezygnowano z wykorzystania technologii oferowanych przez konkurencyjne firmy.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na konsolach nowej generacji i komputerach PC. - Wiedźmin 3: Dziki Gon - twórcy o wykorzystanej technologii - wiadomość - 2013-09-22
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na konsolach nowej generacji i komputerach PC.

W wywiadzie udzielonemu przedstawicielowi serwisu DSOGaming, Grzegorz Rdzany (starszy producent techniczny) i Balazs Torok (wiodący programista silnika) ze studia CD Projekt Red, ujawnili, że deweloperzy postanowili stworzyć własną technologię, zamiast korzystać z silników innych twórców (Crytek, Epic Games). Powodów takiej decyzji jest kilka, ale głównym jest fakt, że gatunek gier RPG jest bardzo złożony. Dzięki REDengine 3 firma ma nieco ułatwione zadanie, a artyści i projektanci otrzymali wyspecjalizowane rozwiązania.

Kilka słów padło także w temacie techniki Fur Tech (realistyczna animacja sierści) i PhysX 3.x SDK. Obie technologie znajdą zastosowanie w trzecim Wiedźminie. W związku z tym studio współpracuje z firmą Nvidia przy implementacji i optymalizacji tych rozwiązań. Zaznaczono jednocześnie, że prace nad Fur Tech znajdują się jeszcze we wczesnej fazie i do momentu premiery „trójki” rozwiązanie to zostanie znacznie ulepszone.

Ciekawą kwestię poruszył także jeden z czytelników serwisu DSOGaming, zadając pytanie o minimalne wymagania sprzętowe. Oczywiście mogliśmy się spodziewać, że tytuł będzie bardziej wymagający niż część druga, ale deweloperzy zapewniają, że postarają się, by „trójka” mogła zostać uruchomiona na jak największej ilość PC-tów służących do grania. Niestety obecnie jest jeszcze za wcześnie na podawanie jakichkolwiek specyfikacji.

Rozwiano także wszelkie wątpliwości dotyczące wsparcia systemu operacyjnego Windows 8. Gra na pewno będzie doskonale działać na wersjach 8 i 8.1, jednak obecnie nie ma planów na wykorzystanie funkcji dostępnych w bibliotekach DirectX 11.1 i 11.2. Po więcej informacji odsyłam do rzeczonego wywiadu, a także do poniższego materiału wideo, nagranego przez redakcję tvgry.pl w czasie targów Gamescom.