autor: Bartosz Woldański
Wiedźmin 3: Dziki Gon - obejrzyj filmowy zwiastun
Studio CD Projekt RED opublikowało przedwcześnie filmowy zwiastun, którego fragmenty widzieliśmy w filmiku z targów E3 w Los Angeles. Materiał wideo prezentujący mroczny świat gry został przygotowany przez Tomasza Bagińskiego z Platige Image.
Mimo że licznik na oficjalnej stronie internetowej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wskazywał na godzinę 20:00, to studio CD Projekt RED udostępniło świeży materiał wideo zatytułowany „Zabójca Potworów” z dużym wyprzedzeniem. Jest to filmowy zwiastun z Geraltem w roli głównej, ilustrujący świat gry – fragmenty mogliśmy oglądać w trailerze z tegorocznych targów E3. Za realizację odpowiada Tomasz Bagiński, którego krótkometrażowe filmy odniosły światowy sukces (Katedra została nominowana do Oscara w 2003 roku, a Sztuka Spadania otrzymała nagrodę BAFTA w 2006 roku).
W materiale Geralt otrzymuje zapłatę za ubicie już wcześniej pokazywanego na obrazkach oraz gameplayu potwora. Hasło „Zabójca Potworów” niekoniecznie odnosi się tylko do ścinania głów demonom – bohater, jak to ma we zwyczaju, postępuje zgodnie ze swoim kręgosłupem moralnym. Nie spodobało się mu nękanie wieśniaczki przez trzech rozbójników, więc postanawia wtrącić swoje trzy grosze. Szczególne wrażenie robi efektowna walka z użyciem przez Białego Wilka „zaledwie” sztyletu. Co więcej, filmik pokazuje także przygnębiający klimat Ziemi Niczyjej – obszaru, który zwiedzimy w trakcie rozgrywki Dzikiego Gonu.
„Chcieliśmy, aby nasz film pokazał, że Geralt, mimo iż przez wielu uważany jest za zwykłego najemnika, ma swój własny kodeks postępowania i działa ponad brudną moralnością, którą przesiąknięty jest jego świat – nawet jeśli nie jest to widoczne na pierwszy rzut oka” – tak skomentował filmowy zwiastun Adam Badowski, szef studia CD Projekt RED.
Ostatnie dni obfitują w nowe informacje o Wiedźminie 3. W zeszłym tygodniu mieliśmy przyjemność porozmawiać z twórcami gry, co za tym idzie – dowiedzieć się więcej na temat struktury świata, która ma przypominać bardziej serię Gothic aniżeli The Elder Scrolls. Z kolei podczas wydarzenia SIGGRAPH 2013 ujawniono nowe szczegóły dotyczące technicznej strony gry. Choć tytuł wykorzysta dobrodziejstwa bibliotek DirectX 11, to zabraknie teselacji na modelach postaci. Według autorów Dzikiego Gonu różnice i tak nie są znaczące, więc gracze de facto niewiele stracą.
To zaledwie preludium, gdyż targi Gamescom, które odbędą się w dniach 21-25 sierpnia w Kolonii, na horyzoncie, a Wiedźmina 3 oczywiście nie zabraknie na tym wydarzeniu. Gra ukaże się w 2014 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.
- Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Widzieliśmy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - Geralt w akcji prosto z E3 2013