Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2015, 11:05

Wiedźmin 3: Dziki Gon - mapa świata oraz nowe fragmenty rozgrywki

W materiale w amerykańskim serwisie GameSpot studio CD Projekt RED ujawniło szereg szczegółów dotyczących mapy świata w nadchodzącej grze RPG Wiedźmin 3: Dziki Gon. Premiera tytułu zapowiedziana jest na 19 maja tego roku.

To, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie grą obszerną w kontekście zawartości, wiedzieliśmy już od dawna – ostatecznie nie każda produkcja wymaga 50 godzin na ukończenie samej kampanii. Teraz jednak, za sprawą portalu GameSpot, mamy okazję rzucić okiem na mapę świata oraz poznać parę szczegółów na temat przeciwników, jakich napotka Geralt podczas zwieńczenia trylogii. Dodatkowo materiał w amerykańskim serwisie prezentuje sporo nowych fragmentów rozgrywki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - mapa świata oraz nowe fragmenty rozgrywki - ilustracja #1

W Wiedźminie 3 zawartości powinno być dostatecznie dużo, by obdarować nią niejedną inną produkcję. Mimo to twórcy już zapowiedzieli, że fani gry dostaną dwa obszerne, płatne rozszerzenia: Serca z Kamienia oraz Krew i Wino. Pierwsze z nich ma się ukazać w październiku, drugie natomiast w początkowych miesiącach przyszłego roku. Oba dodatki mają zapewnić po minimum kilkanaście godzin rozgrywki, a zamówić przedpremierowo można je już teraz – cena za oba to 24,99 euro, czyli nieco ponad 100 złotych.

Już od pewnego czasu wiadomo, że nie uświadczymy jednego, wielkiego terenu, po którym będziemy mogli się swobodnie poruszać. Zamiast tego otrzymamy dwa rozległe, otwarte obszary: jeden przeznaczony na prolog oraz zacznie większe Północne Krainy. Te ostatnie będą bardzo zróżnicowane: podróżując z najbardziej zaludnionych terytoriów na południe najpierw trafimy na szereg oddzielnych wsi, by potem coraz bardziej zagłębiać się w dzicz, wypełnioną bagnami, siedliskami potworów oraz obozowiskami bandytów. Dojdą do tego także osobne lokacje, takie jak archipelag Skellige (dostępny tylko poprzez podróż łodzią), pałac w Wyzimie czy Kaer Morhen, których odwiedzenie będzie wiązać się z obejrzeniem ekranu wczytywania. Wśród nich króluje oczywiście Novigrad, który – choć, jak przyznają twórcy, nie tak duży jak miasta w chociażby Assassin's Creed – ma urzekać swoją szczegółowością. Ponadto deweloperzy zdradzili, że poza „tradycyjną” mapą zwiedzimy także znacznie bardziej nienaturalne i fantastyczne regiony, których jeszcze nie zaprezentowano.

Niektóre z lokacji będą niestety wymagać ekranów ładowania.

Jednocześnie CD Projekt RED zapowiada, że świat będzie znacznie gęstszy i bardziej żywy niż w większości innych podobnych produkcji. Choć nie zdradzono jeszcze dokładnej liczby potworów, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć, na brak atrakcji narzekać nikt nie powinien. Tym bardziej, że część przeciwników będzie zachowywać się inaczej w zależności od pory dnia i pogody, co znacznie urozmaici kolejne potyczki. Ponadto na monstra możemy natrafić także w miastach – dla przykładu eksploracja kanałów Novigradu to zadanie na kilka godzin, wypełnionych starciami z licznymi wrogami.

Porządne odkrycie mapy to w Dzikim Gonie nie lada wyzwanie - nawet korzystając z konia oraz opcji szybkiej podróży.

Wiedźmin 3: Dziki Gon, ostatnia część trylogii o przygodach Geralta z Rivii, trafi na półki sklepowe za niecały miesiąc, 19 maja, na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Studio CD Projekt RED ujawniło niedawno, że gra uzyskała złoty status, co oznacza, że prace nad nią zostały ukończone i nie ma obaw, że znowu nastąpią opóźnienia.

CD Projekt RED dumnie zapowiada, że nie przedstawił jeszcze wszystkich obszarów, jakie zwiedzimy w trzecim Wiedźminie.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
  2. Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon – najlepsze polskie RPG wraca

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej