autor: Szymon Liebert
Wiedźmin 3: Dziki Gon – 50 godzin kampanii, 60 poziomów do wbicia i inne ciekawostki
Niemieckojęzyczne magazyny przyniosły nowe informacje o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dowiedzieliśmy się między innymi, że produkcja studia CD Projekt RED będzie oferowała 50-godzinną kampanię główną i 60 poziomów doświadczenia do wbicia.
Na niemieckojęzycznym forum poświęconym serii Wiedźmin pojawiło się fanowskie streszenie zapowiedzi Wiedźmin 3: Dziki Gon z magazynów PC Games i Gamestar, w których znalazło się kilka nowych informacji na temat gry. Dowiedzieliśmy się między innymi, że produkcja studia CD Projekt RED ma oferować co najmniej 100 godzin zabawy. Połowę z tego, czyli 50 godzin, zajmie podobno ukończenie misji składających się na główny wątek fabularny.
Teksty z obu magazynów zawierają znacznie więcej ciekawostek, które zestawiamy poniżej. Pamiętajcie, że mogą to być informacje niepewne, chociaż większość z nich wydaje się prawdziwa. Pewne nieścisłości mogły wyniknąć także w trakcie tłumaczenia. Artykuły zawierają następujące nowe informacje (lub potwierdzenia wcześniejszych plotek):
- Świat gry będzie mógł znajdować się w 36 stanach, wynikających z dokonań gracza. Podobno w jego konstrukcji zabraknie niewidzialnych granic – wszystkie trzy strefy, na jakie podzielono krainę będą otwarte. Każda z nich ma być bardziej żywa i ciekawsza – zobaczymy między innymi dzikie zwierzęta, na które będzie można zapolować dla skór, czy pazurów. Na rozgrywkę wpłynie zmienna pogoda. W pewne miejsca dostaniemy się prawdopodobnie tylko nocą lub podczas deszczu. Niektóre potwory także będą pojawiały się w zależności od warunków atmosferycznych. CD Projekt RED zadba o system ekonomiczny uzależniony geograficznie – przedmioty, jakie zdobędzie Geralt będzie można sprzedać za różne ceny w poszczególnych rejonach świata.
- W podróżach pomogą dodatkowe środki transportu, np. łodzie, czy konie. Same wierzchowce będzie można schwytać i oswoić przy pomocy jednego z wiedźmińśkich znaków. Geralt stanie się znacznie bardziej zręczny i będzie mógł wspinać się, czy skakać z większą swobodą niż wcześniej. Pojawi się także system szybkiego podróżowania do wcześniej odwiedzonych miejsc (niczym w Skyrim). Znikną ekrany doczytywania – przejścia między obszarami będą płynne.
- 50 godzin zajmie przejście kampanii głównej. Drugie tyle mają oferować misje poboczne. Kampanię główną będzie można zakończyć na trzy różne sposoby – każdy z epilogów ma trwać około godziny. Podczas przygody głównej zwiedzimy między innymi stolicę Novigrad, wyspy Skellige i pogrążone w wojnie pustkowia. Mimo otwartej struktury świata, w grze nie zabraknie scenek przerywnikowych trzymających poziom poprzednich części serii.
- W trakcie polowania na potwory Geralt skorzysta ze specjalnego trybu, w którym zobaczymy różnokolorowe tropy przeciwników. Przed walką będziemy mogli wyposażyć się w odpowiedni ekwipunek – na każdą z bestii znajdzie się bowiem specjalna taktyka. Lepszy samouczek wprowadzi nowych graczy w tajniki prowadzenia walki. W bitwach pojawi się funkcja spowolnienia, która pozwoli zaatakować słaby punkt oponenta lub konkretną część jego ciała (na wzór systemu VATS z Fallout). Znikną za to quick-time eventy, jeśli nie liczyć mini gierek (rzucanie toporów, gra w karty).
- Rozwój głównego bohatera ma być znacznie bardziej złożony – mówimy o maksymalnie 60 poziomach doświadczenia i setkach kombinacji umiejętności. Doświadczenie będziemy otrzymywać tylko za wykonywanie misji. Zabijanie potworów i zwierząt przyniesie za to nagrody pieniężne. Sami przeciwnicy nie będą dostosowywani do siły bohatera, raczej występując w konkretnych miejscach (jak to miało miejsce w serii Gothic). Jednym z nowych potworów ma być lodowy gigant. Geralt otrzyma większy wpływ na otoczenie – używając Ignii będzie mógł podpalić pewne obiekty. Zapomnijcie za to o bezkarnym okradaniu bogu ducha winnych mieszkańców. Jeśli zostaniemy na tym przyłapani, wezwą oni strażników na pomoc.
- Gra otrzyma dwa zupełnie różne interfejsy użytkownika i systemy sterowania na pecetach oraz konsolach. Jednocześnie twórcy zapewniają, że mamy do czynienia z produkcją RPG następnej generacji, nieograniczanej limitami konsol starszej generacji. W grze pojawi się opcja importowania zapisów z poprzedniej części gry, która jednak nie wpłynie na główną fabułę. Zobaczymy co najwyżej drobne wzmianki odnośnie mniej istotnych postaci (np. Triss Merrigold).
Wiedźmin 3: Dziki Gon to kolejna gra studia CD Projekt RED, która rozpala wyobraźnię graczy z całego świata. W produkcji ponownie wcielimy się w Geralta, wiedźmina polującego na potwory i angażującego się w rozmaite intrygi polityczne. „Trójka” pokaże w pełni otwarty świat bez rezygnowania z silnie zarysowanej fabuły. W wykreowaniu tej rzeczywistości pomoże nowy silnik – RED Engine 3. Premiera Wiedźmina 3 nastąpi w 2014 roku.