Wiedźmin 3 ciągle wymaga poprawek, część przynosi nowy patch [Aktualizacja]
Marcin Momot – dyrektor ds. społeczności studia CD Projekt RED – podgrzał atmosferę wyczekiwania na kolejną porcję poprawek do Wiedźmina 3.
Aktualizacja
Zgodnie z zapowiedzią Marcina Momota do Wiedźmina 3 wdrażana jest aktualizacja oznaczona numerem 4.03. Patch wkrótce otrzymają posiadacze gry na PC, a także konsolach PlayStation oraz Xbox poprzedniej i obecnej generacji. Łatka na Nintendo Switch zostanie wydana w późniejszym terminie.
Tak, jak przypuszczaliśmy, aktualizacja wnosi całkiem sporo poprawek do Dzikiego Gonu. Oto niektóre z nich:
Aktualizacja 4.03 na PC
- Rozwiązano problem, w wyniku którego gra w wersji DirectX 11 mogła ulec awarii podczas uruchamiania lub po załadowaniu zapisu na niektórych procesorach graficznych AMD.
- Dodano obsługę Intel Xe Super Sampling – technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do poprawy wydajności i jakości obrazu.
- Ulepszenia wydajności globalnego oświetlenia i odbić opartych na ray tracingu.
Aktualizacja 4.03 na konsole
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
- Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.
Aktualizacja 4.03 – efekty wizualne na PC i konsolach obecnej generacji
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w misji Przez czas i przestrzeń mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.
Aktualizacja 4.03 – zadania i rozgrywka na PC i konsolach obecnej generacji
- Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.
Aktualizacja 4.03 – zadania i rozgrywka na wszystkich platformach
- Muzyka towarzysząca zadaniu W cieniu Wiecznego Ognia nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
- Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
- Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów).
Szczegółowe informacje na temat aktualizacji znajdziecie pod tym linkiem.
Oryginalna wiadomość
Choć od premiery – nie bójmy się użyć tego słowa – legendarnego Wiedźmina 3 wkrótce minie 8 lat, to produkcja CD Projekt RED wciąż udoskonalana jest przez deweloperów. Doskonałym przykładem zaangażowania twórców w zapewnienie społeczności jak największej radości z gry jest najnowszy patch, który lada chwila pojawi się w tytule.
Nadchodzącą łatkę zapowiedział globalny dyrektor ds. społeczności studia CD Projekt RED, Marcin Momot. Można zatem mieć nadzieję, że nie będą to jedynie drobne poprawki.
Wygląda na to, że dziś jest dzień patcha do Wiedźmina 3: Dziki Gon! Aktualizacja powinna pojawić się w drugiej połowie dnia (czasu środkowoeuropejskiego letniego), więc bądźcie czujni. Listę zmian opublikujemy wraz z wydaniem – brzmi treść wiadomości.
W grudniu zeszłego roku na rynek trafiła next-genowa wersja Dzikiego Gonu. I chociaż z początku ulepszony tytuł sprawiał pewne problemy graczom, wraz z każdą kolejną aktualizacją jego stan ulegał znacznej poprawie. W efekcie Wiedźmin 3 Next-Gen serwuje na konsolach najlepsze jak dotąd wrażenia z gry.