Wiedźmin 3: Dziki Gon dziś z bardzo dużą aktualizacją [Aktualizacja]
Wiedźmin 3: Dziki Gon doczeka się dzisiaj znaczącej aktualizacji. Rozmiar łatki sięgnie nawet 20 GB w wersji na konsole. Znamy listę zmian, które zostaną wprowadzone.
Aktualizacja
Poznaliśmy szczegóły dotyczące aktualizacji 4.02. Lista zmian przedstawia się następująco:
Dla PC:
- Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
- Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje › Wideo › Grafika.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
- Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
- Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.
Dla konsol:
- Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
- Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
- Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
- Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
- Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
- Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
- Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji:
- Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
- Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
- Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje › Wideo › Grafika.
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach:
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
- Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
- Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.
LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach:
- Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
- Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
- Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.
Oryginalna wiadomość
Kilka godzin temu na swoim profilu na Twitterze nowy wpis zamieścił Marcin Momot – dyrektor ds. społeczności w CD Projekt RED. Poinformował on o nadciągającej aktualizacji do Wiedźmina 3, która trafić ma do graczy jeszcze dzisiaj.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinniśmy wypuścić nowy patch do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu jeszcze dzisiaj. Aktualizacja trafi na PC/PS5/XSX&S/PS4/XO (około 2 GB na PC oraz pomiędzy 10 a 20 GB na konsolach – w zależności od platformy). Wraz z nią pojawi się lista zmian.
Patch obejmie zatem swoim zasięgiem wszystkie platformy – poza wersją na Switcha. Hybrydowa konsola Nintendo i jej wersja przygód Geralta odbiegają jednak mocno pod względem technicznym od gry na pozostałych systemach, zatem osobny cykl aktualizacji dla niej nie wydaje się zbytnio osobliwy.
Nie taki mały ten patch
Zainteresowanie budzić może natomiast rozmiar uaktualnienia na konsolach. Niemała waga, nawet 20 GB, sugerować może poważne zmiany, jakim poddana zostanie gra.
Dla przypomnienia debiutujący w grudniu zeszłego roku patch stanowiący podstawę dla wersji gry na najnowsze konsole spotkał się z mieszanym odbiorem ze strony społeczności graczy. Z jednej strony, do gry dodany został szereg usprawnień oraz nowych funkcji (jak obsługa ray tracingu czy mające pomóc w uzyskaniu dodatkowych klatek DLSS czy FSR). Z drugiej, w momencie premiery nowa odsłona Wiedźmina 3 borykała się ze znaczącymi problemami, zwłaszcza w wydaniu na PC. Problemy te błyskawicznie zaadresowane zostały jednak przez dewelopera, przez co next-genowy Wiedźmin jest obecnie zdecydowanie przyjemniejszą w odbiorze grą niż w momencie premiery.
Zapowiedziany kilka godzin temu patch potencjalnie stanowić może kolejny krok ku usprawnieniom tej niemal ośmioletniej już produkcji. Gdy aktualizacja trafi już do gry i poznamy jej dokładne szczegóły, z pewnością Was o nich poinformujemy.
- Twórcy Wiedźmina 3 wypuścili tkliwy film z podziękowaniami
- Dziś premiera pudełkowego Wiedźmina 3 Next Gen