autor: Szymon Liebert
Wiedźmin 2 w wersji 2.0 będzie miał lepszy system walki
Firma CD Projekt opublikowała pełną listę zmian, jakich możemy spodziewać się w wersji 2.0 gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Producent zamierza wprowadzić nowy poziom trudności, dodatkowy tryb rozgrywki oraz sporo zmian w systemie walki, który dla wielu osób był najsłabszym elementem polskiej produkcji.
Duża aktualizacja do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, znana jako „wersja 2.0”, przyniesie nie tylko nowy tryb rozgrywki i dodatkowy poziom trudności, ale też poważne zmiany w systemie walki. Tak przynajmniej wynika z rozpiski opublikowanej na stronie firmy CD Projekt. Fani mogą liczyć więc na to, że jeden ze słabszych elementów polskiej produkcji stanie się znacznie lepszy.
Szczegóły wersji 2.0 poznaliśmy w sierpniu na tegorocznych targach gamescom. Twórcy szykują między innymi mroczny poziom trudności, specjalną arenę oraz samouczek. Teraz wiemy, że na tym się nie skończy. Rzućcie tylko okiem na listę zmian dotyczących samego systemu walki, którą można znaleźć w oficjalnym dokumencie (zachowano oryginalną pisownię i nazewnictwo):
- Wprowadzono dużą liczbę poprawek w systemie doboru przeciwników.
- Można parować bez ograniczeń (nawet nie mając wigoru). Blokowanie ciosów jednak nie eliminuje całości obrażeń (maksimum 50% redukcji po wykupieniu odpowiedniej zdolności).
- Poprawiono responsywność przycisków po uniku. Można natychmiast rzucać Znaki, parować oraz atakować.
- Wyeliminowano przerywanie ataków Geralta. Ataki są kontynuowane pomimo trafień ze strony przeciwników.
- Odebrano przeciwnikom możliwość nieustannego atakowania Geralta po jego powaleniu na ziemię. Po przewróceniu, Geralt wstaje sprawniej unikając kolejnych ataków oraz nie może być powalony dwa razy w krótkim odstępie.
- Geralt nie atakuje już przeciwników znajdujących się za innymi wrogami, stojącymi bliżej.
- Poprawiono wybieranie celu podczas walki - preferowany jest cel, który wcześniej został zaznaczony.
- Poprawiono wybieranie celu podczas walki – preferowany jest przeciwnik z nałożonym efektem krytycznym, umożliwiającym wykonanie ciosu kończącego.
- Wyeliminowano dwa dodatkowe kroki Geralta po wykonaniu ataku z wciśniętym przyciskiem poruszania się.
- Ataki są kontynuowane nawet przy trzymanym przycisku kontrolującym ruch Geralta (np. W, S, A lub D na klawiaturze).
- Ataki są kontynuowane przy naciśnięciu przycisku ataku tuż po zadaniu ostatniego ciosu animacji.
- Geralt może wykonać obrót o 180 stopni od razu po zakończeniu ataku.
- Poprawiono ogólną responsywność przycisków. Wyeliminowano konieczność wciskania przycisków dwa lub więcej razy, by wykonać daną akcję.
- Poprawiono ataki z dystansu. Geralt poprawnie atakuje przeciwników z dystansu (doskok z mieczem przy szykim ciosie), gdy stoją w odpowiedniej odległości.
Jak widać, bitwy w Wiedźminie 2 powinny wyglądać zupełnie inaczej po zainstalowaniu najnowszej aktualizacji. Wersja 2.0 zostanie udostępniona pojutrze.
Wiedźmin 2 zadebiutował na pecetach w maju tego roku i spotkał się z przychylnymi opiniami oraz dużym zainteresowaniem graczy. CD Projekt pracuje nad przeniesieniem przygód Geralta na Xboksa 360.