Wiedźmin 2 - mod zmieniający walkę jest już dostępny
Kilka tygodni temu zapowiedziano, że Andrzej Kwiatkowski, jeden z pracowników studia CD Projekt RED, przygotowuje dużego moda, który usprawni i wzbogaci mechanikę walki w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Modyfikacja ta właśnie stała się dostępna.
Mod, którego rychłe nadejście zapowiadaliśmy Wam niecałe dwa tygodnie temu, jest już dostępny. Jeżeli uważacie, że rozgrywka w Wiedźminie 2 była niezrównoważona, walka cierpiała niedostatki, a ponadto nie macie nic przeciwko nowym animacjom - ważącego 1,5 GB moda możecie pobrać tutaj:
Dla przypomnienia podajemy najważniejsze zmiany wprowadzane przez tę modyfikację:
- Upłynnienie obecnych animacji i dodanie nowych (jak np. poruszanie się z aktywnym blokiem, nowe „finiszery” - piruety w walce).
- Geralt rozpoczyna grę, posiadając wszystkie umiejętności z pierwszego, podstawowego drzewka (treningowego).
- Zmniejszenie liczby dostępnych umiejętności i zastąpienie dużej części zdolności pasywnych zdolnościami aktywnymi.
- Modyfikacje w systemie ekonomicznym gry i wśród przedmiotów – uatrakcyjnienie asortymentu kupców i usunięcie z ich oferty recept na wiedźmińskie eliksiry, podział zbroi na cztery równoważące się kategorie i zmniejszenie przepaści między rzeczami z początku gry a tymi, które zdobywa się pod koniec.
- Zmniejszenie znaczenia kupowania coraz lepszego ekwipunku na rzecz przeniesienia środka ciężkości w stronę rozwijania umiejętności postaci.
- Poprawa rozlicznych obecnych jeszcze w grze błędów (np. oleje na miecz, które niekiedy nie przynosiły efektu).
Warto przypomnieć, że Andrzej Kwiatkowski z CD Projekt RED przygotował niniejszego moda przy użyciu oficjalnego zestawu narzędzi modderskich REDKit, niedawno udostępnionych w sieci. Fani drugiej częsci przygód Geralta, mogą wiec pobrać owoc pracy developera i wrócić do obsypanego nagrodami polskiego cRPG-a. Jeżei zaś macie dość zabawy z Zabójcami Królów, to pozostaje Wam czekać na trzecią odsłonę, która ukaże się w przyszłym roku.