autor: Michał Kułakowski
Wiedźmin 2 – 250 tysięcy sprzedanych egzemplarzy w dystrybucji cyfrowej
Według najnowszych danych CD Projektu dotyczących sprzedaży, do graczy trafiło już blisko 250 tysięcy cyfrowych kopii gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów.
Rzadko kiedy mamy okazje poznać dokładne dane dotyczące sprzedaży konkretnych gier w dystrybucji cyfrowej. W wywiadzie dla serwisu Eurogamer, Marcin Iwiński z CD Projektu pochwalił się, że przez pół roku od premiery Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, dzięki tej formie sprzedaży do graczy trafiło ćwierć miliona kopii gry. Iwiński uważa ten wynik za ogromnym sukces i potwierdza, że przerósł on wstępne oczekiwania producenta.
Dane, o których mówimy, dotyczą okresu od 17 maja do 30 października bieżącego roku. Jak łatwo możemy się domyśleć, większa część cyfrowych egzemplarzy Wiedźmina 2 rozeszła się dzięki platformie Steam (190 tysięcy). Zaskakująco dobrze poradził sobie jednak należący do CD Projektu portal GOG (35 tysięcy), który specjalizuje się w sprzedaży klasycznych i starych gier. Pozostałe kilkanaście tysięcy podzieliły pomiędzy siebie inne serwisy i sklepy internetowe. Iwiński cieszy się z niespodziewanej popularności GOG-a i stwierdza, że wpływ na nią miał brak zabezpieczeń kopii gry, która dostępna była w sklepie.
„Cieszy mnie to, że GOG jako jedyna platforma, która oferowała Wiedźmina bez zabezpieczeń DRM poradziła sobie tak dobrze. Jesteśmy przekonani, że wielu graczy, którzy nie mieli jeszcze okazji zakupić Wiedźmina 2 skorzysta z naszych promocji świątecznych i powiększy bazę zadowolonych klientów.„
Przedstawiciele polskiej firmy wielokrotnie już wypowiadali się na temat DRM-ów w grach, twierdząc, że są one drogą donikąd i walką z wiatrakami. Jak widać gracze docenili szczerość rodzimych twórców, wynagradzając ich dużym zainteresowaniem ofertą GOG-a.
CD Projekt ma powody do zadowolenia i to nie tylko z powodu powodzenia swojej najnowszej gry w cyfrowej dystrybucji. Równie dobrze, a nawet lepiej, przygody Geralta zostały przyjęte przez osoby, które zdecydowały się na pudełkowe wydania tytułu. Pod koniec sierpnia znalazły one bowiem blisko milion nabywców. Liczba ta może jeszcze znacząco wzrosnąć po premierze konsolowej wersji tytułu.