Wasteland 2 GOTY ukaże się na PlayStation 4
Eric Schwarz ze studia inXile entertainment ujawnił plany wydania Wasteland 2: GOTY na konsolę PlayStation 4. Ładniejszy i rozbudowany sequel pradziadka Fallouta trafi na urządzenie firmy Sony w okresie wakacyjnym.
- Producent: inXile entertaiment
- Wydawca: Deep Silver/Koch Media
- Wydawca PL: Cenega
- Gatunek: turowe cRPG
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data wydania: 16 września 2014 roku (PC), lato 2015 (XONE, PS4)
Ledwo wczoraj informowaliśmy, że Wasteland 2 – klasyczny cRPG w klimatach postapokalipsy – trafi na Xboksa One w ramach programu ID@Xbox, a już mamy potwierdzenie, że ta udana produkcja niezależna ukaże się także na PlayStation 4. Eric Schwarz ze studia inXile entertainment zamieścił wpis na oficjalnym blogu PlayStation, w którym poinformował, że edycja Game of the Year pojawi się na konsoli firmy Sony tego lata. Zapewne w tym samym czasie możemy spodziewać się wydania na urządzenie Microsoftu, ale jak dotąd nie ma oficjalnego potwierdzenia.
Schwarz zdradził również garść informacji na temat zmian, które dotkną Wasteland 2 wraz z ukazaniem się edycji GOTY. Jak już wspominaliśmy przy okazji wydania patcha oznaczonego numerem 6, produkcja inXile przejdzie z silnika Unity 4,5 na dostępny od niedawna Unity 5, co pozwoli na poprawienie wyglądu modeli postaci, oświetlenia i cieniowania oraz wprowadzanie nowych efektów graficznych. Jednak twórcy zdają sobie sprawę, że to warstwa fabularna oraz świat gry stanowią największą zaletę Wasteland 2 i również tu zamierzają wprowadzić kilka nowości:
Wasteland 2 pełne jest interesujących i dziwacznych postaci, logów i przedmiotów rozwijających historię świata gry oraz szczegółowych opisów zwiedzanego terenu. Udało nam się powrócić i dodać nowe dialogi dla kluczowych postaci oraz wydarzeń. Chcemy by pustkowie było miejscem, z którym poczujecie się związani i które jest czymś więcej niż tylko grafiką”.
Również rozgrywka nie pozostanie bez zmian. Na pewno będzie znacznie więcej opcji zmiany cech członków Desert Rangers (oddziału, którym steruje gracz w trakcie rozgrywki), m.in. wskutek wprowadzenia nowych Perków oraz Quirków („dziwactw”, czyli cech charakteru), które dodadzą unikatowe bonusy i cechy charakterystyczne. Pojawi się również system Precision Shots – pod tą nazwą kryje się możliwość celowania w określone części ciała, co pozwoli wrogów okulawiać i ogłuszać, jak również niszczyć ich opancerzenie. Zmiana ta ma być tym ważniejsza, że według Schwarza twórcy „ciężko pracują nad ręcznym tworzeniem każdej walki”, co zapewne oznacza, że na każdego wroga trzeba będzie znaleźć odpowiedni sposób i jego słabe punkty.
Wasteland 2 to kontynuacja gry Wasteland z 1988 roku, która była inspiracją dla późniejszych gier w klimatach postapokaliptycznych, ze słynną serią Fallout na czele. Pieniądze na jej produkcję zebrano poprzez Kickstartera, a do zbiórki dołożyło się ponad 60 tysięcy osób (łącznie zebrano prawie 3 miliony dolarów). Pomimo problemów wieku dziecięcego (m.in. licznych błędów technicznych i paskudnego interfejsu) oraz nietypowego jak na obecne czasy podejścia (turowe cRPG) Wasteland 2 zostało ciepło przyjęte przez graczy i krytyków (średnia ocen na stronie Metacritic: 81), oferując klimatyczny świat i kilkadziesiąt godzin rozgrywki. Obecnie spora część bolączek gry została naprawiona (np. całkowicie zmieniono interfejs).