Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 sierpnia 2010, 15:17

autor: Adrian Werner

Warhammer 40,000: Dark Millenium Online - nowe informacje i zwiastun filmowy

Nie spełniły się niestety nadzieje fanów, liczących na to, że Warhammer 40,000: Dark Millenium Online pojawi się na gamescomie w wersji grywalnej. Nie oznacza to na szczęście, że jedna z najbardziej obiecujących gier MMO nie była obecna w Kolonii. Dzięki temu na pocieszenie otrzymaliśmy garść nowych informacji oraz solidną porcję materiałów graficznych.

Nie spełniły się niestety nadzieje fanów, liczących na to, że Warhammer 40,000: Dark Millenium Online pojawi się na gamescomie w wersji grywalnej. Nie oznacza to na szczęście, że jedna z najbardziej obiecujących gier MMO nie była obecna w Kolonii. Dzięki temu na pocieszenie otrzymaliśmy garść nowych informacji oraz solidną porcję materiałów graficznych.

Warhammer 40,000: Dark Millenium Online - nowe informacje i zwiastun filmowy - ilustracja #1

Informacje pochodzą głównie z wywiadu, jakiego udzielili serwisowi Strategy Informer zatrudnieni w Vigil Games Tim Campbell oraz David Adams. Zdradzili, że prace nad grą trwają już prawie dwa lata. Twórcy mają już opracowane podstawowe mechanizmy rozgrywki, ale do ukończenia całego projektu jeszcze bardzo daleko. Vigil Games znane jest głownie z konsolowej zręcznościówki zatytułowanej Darksiders i celem jest przeniesienie obecnej w niej jakości wizualizacji scen akcji na grunt MMO, tak by walka między potężnymi postaciami nie przypominała widoku dwóch staruszków okładających się rózgami.

Na chwilę obecną planowany jest typowy system abonamentowy. To on wciąż dominuje na zachodzie, choć ostatnio model darmowy wspierany mikro-płatnościami robi się coraz popularniejszy. Premiera gry ma nastąpić jednak dopiero za kilka lat i nie wiadomo, jak wyglądać wtedy będzie rynek MMO. Dlatego twórcy starają się zaprojektować wszystko tak, by jeśli zajdzie taka potrzeba dało się w miarę łatwo wprowadzić system darmowy. Zapytany o to, czy gra postawi raczej na walkę ze sztuczną inteligencją (PvE) czy innymi graczami (PvP) Campbell stwierdził, że rozkładać się to powinno mniej więcej po równo.

Warhammer 40,000: Dark Millenium Online - nowe informacje i zwiastun filmowy - ilustracja #2

Uniwersum Warhammera 40,000 jest wyjątkowo bogate fabularnie i Dark Millenium Online pozostanie wierne tej tradycji. Wydarzenia w świecie gry toczyć się będą wokoło jednej epickiej historii rozgrywanej na przestrzeni kilku lat, choć pojawią się oczywiście również samodzielne opowieści o mniejszej skali. Gracze zostaną podzieleni na dwie frakcje, zależnie od rasy. Trochę to dziwi, ponieważ tradycyjnie w tym uniwersum każdy walczy z każdym, choć zapewne zostanie to odpowiednio uzasadnione fabularnie. Co do samych ras, potwierdzono, że nie wszystkie będą grywalne w dniu premiery, więc na część z nich poczekamy zapewne do czasu wydania dodatków.

W wypuszczanych materiałach z gry regularnie pojawiają się pojazdy i zapytany o nie Adams stwierdził, że dzielić się one będą na trzy klasy - osobiste (używane do przemieszania się po świecie), transportu publicznego (z których korzystać będą wszyscy) oraz pojazdy bojowe. Obsługa tych ostatnich często wymagać ma współdziałania wielu graczy. Przykładowo, jeden z nich osadzony zostanie w roli kierowcy, a pozostali siać będą zniszczenie za pomocą działek pokładowych. Wprowadzony zostanie zarządzający ruchem pojazdów prosty silnik fizyczny, przypominający te wykorzystywane przez zręcznościowe gry wyścigowe. Na koniec padło pytanie o datę premiery. W odpowiedzi redaktorzy serwisu usłyszeli, że powinna ona nastąpić pomiędzy 1 kwietnia 2012 a 31 marca 2013.

Z okazji gamescomu wypuszczono ponadto filmik promocyjny prezentujący pierwszą grywalną frakcję, jaka znajdzie się w grze, czyli Imperium Ludzkie.

Warhammer 40,000: Dark Millenium Online - nowe informacje i zwiastun filmowy - ilustracja #3
Warhammer 40,000: Dark Millenium Online - nowe informacje i zwiastun filmowy - ilustracja #4
Warhammer 40,000: Dark Millenium Online - nowe informacje i zwiastun filmowy - ilustracja #5

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej