Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2022, 14:03

Warcraft 3: Reforged „przekuty” na nowo; fanowski mod spełnia obietnice Blizzarda

Blizzard chyba nadal nie przypomniał sobie o istnieniu Warcraft III: Reforged, ale fani wciąż pamiętają o niespełnionych obietnicach. Na przykład InsaneMonster, który w modyfikacji Re-Reforged dodaje brakujące nowości do kampanii fabularnej.

W SKRÓCIE:
  1. internauta InsaneMonster pracuje nad modem odświeżającym kampanię fabularną Warcraft III: Reforged w taki sposób, w jaki początkowo obiecała to zrobić firma Blizzard Entertainment;
  2. Warcraft III: Re-Reforged dodaje kinowe ujęcia w custscenkach, balansuje misje i wprowadza liczne usprawnienia;
  3. na razie można sprawdzić prolog oraz pierwszy akt kampanii.

Ostatnie zamieszanie wokół Blizzarda i niedawne przejęcie studia wraz z Activision przez Microsoft sprawiły, że łatwo zapomnieć o innym „problemie” studia. Zwłaszcza że najwyraźniej wyleciał on z pamięci nawet twórcom – ale na szczęście nie fanom. Mowa o Warcraft III: Reforged, które w końcu otrzymało pierwszy rozdział odświeżonej kampanii fabularnej. Tyle że nie dzięki aktualizacji, lecz modowi.

Internauta znany pod pseudonimem InsaneMonster opublikował swoje dzieło w serwisie The Hive Workshop. Projekt nosi nazwę Warcraft 3 Re-Reforged i – jak łatwo zgadnąć – ma być takim odświeżeniem kampanii trzeciego Warcrafta, na jakie liczyli fani po zapowiedzi remastera. Obejmuje to zmodernizowane scenki przerywnikowe na silniku gry, w stylu nawiązującym do prezentacji z imprezy BlizzCon 2018, i unowocześnioną rozgrywkę, w tym zmodyfikowane zadania i bardziej „znaczące” wydarzenia w trakcie gry.

Moder wziął też na warsztat tło fabularne Warcrafta – w końcu po latach rozwoju WoW-a jest ono o wiele bardziej rozbudowane niż dwie dekady temu. Dlatego InsaneMonster dodaje szczegóły i interakcje między bohaterami nieobecne w oryginalnej „trójce”, a oparte na informacjach na temat Azeroth pozyskanych z World of Warcraft.

Takie ujęcia w cutscenkach obiecywał Blizzard lata temu. Źródło: ArsTechnica.

Poza tym twórca balansuje poziom trudności i sztuczną inteligencję oraz dodaje garść sekretów, upiększa mapy etc. Co jednak najciekawsze, InsaneMonster dodał wsparcie wielu języków, w tym polskiego, uwzględniające nie tylko tekstowe tłumaczenia nowych dialogów, ale też nagrania głosowe. Całość ma być też kompatybilna ze wszystkimi modami graficznymi do Warcraft 3: Reforged, aczkolwiek na razie moder zastrzega, że może się to przełożyć na popsute animacje i inne błędy wizualne.

Jak dotąd moder udostępnił tylko prolog oraz wspomniany pierwszy, ludzki rozdział kampanii fabularnej: Plagę Lordaeronu. Twórca zastrzegł też, że choć marzy mu się odświeżenie całej kampanii, to jest to ogromne przedsięwzięcie i może tylko obiecać, że nie porzuci prac nad już rozpoczętymi rozdziałami. Zachęcił też do wsparcia inicjatywy na Patreonie i dołączenie do prac nad modem przez Discorda.

Fani docenili dotychczasowe dokonania modera, ale Re-Reforged przypomniało im też o niespełnionych obietnicach Blizzarda. Od kwietnia 2021 roku Warcraft III: Reforged nie otrzymał nowych aktualizacji, a ostatni wpis poświęcony grze na oficjalnej stronie firmy opublikowano w… sierpniu 2020 roku. Tymczasem w „odświeżonej” wersji W3 nadal brakuje wielu funkcji, wliczając w to wsparcie kampanii graczy.

Niektórzy gracze mają nadzieję, jakkolwiek wątłą, że zmieni się to po przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft. Nie dość bowiem, że Phil Spencer z działu Xbox obiecał powrót wielu starych marek wydawcy, to jeszcze Mike Ybarra – szef Blizzarda – zapewnił, że studio chce częściej dostarczać zawartość i innowacje do „istniejących” gier. Miejmy nadzieję, że obejmuje to Warcraft III: Reforged. Na razie pozostają nam tylko kreacje fanów.

Jako że formalnie Warcraft III: Reforged nadal nie pozwala na rozgrywanie własnych kampanii, mod Re-Reforged trzeba instalować na jeden z dwóch sposobów. Pierwszy polega na rozpakowaniu plików modyfikacji w folderze map gry w Dokumentach (Dokumenty\Warcraft III\Maps\Folder pobierania), co pozwoli na uruchamianie każdej misji z osobna z menu własnych gier (w sekcji dla jednego gracza). Drugi sposób sprowadza się do skorzystania z edytora świata: otwieramy w nim plik z wybraną mapą kampanii i wybieramy opcję testowania mapy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej