autor: Kamil Zwijacz
War Thunder - twórcy podzielą się zyskami ze sprzedaży dodatków
Firma Gaijin Entertainment poinformowała, że wraz z aktualizacją 1.43 gry War Thunder, umożliwi fanom zarabianie pieniędzy na stworzonej przez siebie zawartości. Wybrane rzeczy z War Thunder Live trafią do oficjalnej sprzedaży i deweloper podzieli się 25% zysków z autorem danego samolotu, malowania, itd.
Twórcy gry MMO War Thunder postanowili wynagradzać graczy za ich wkład w produkcję. Firma Gaijin Entertainment poinformowała bowiem, że wraz z aktualizacją 1.43 na zawartości (malowania, samoloty, itd.) tworzonej przez fanów przy użyciu War Thunder CDK i publikowanej w War Thunder Live będzie można zarabiać prawdziwe pieniądze. Oczywiście nie wszystko, co wyjdzie spod rąk graczy zostanie zmonetyzowane. Sytuacja dotyczyć ma tych elementów, które trafią do oficjalnej sprzedaży. W takim przypadku deweloper odda autorowi 25% z zarobionej kwoty. Jeżeli więc Twój samolot sprzedawany będzie w paczce zawierającej cztery inne maszyny stworzone przez deweloperów lub innych graczy, to za każdy zarobiony 1000 dolarów, na Twoje konto wpłynie 50 dolarów. Nowa inicjatywa została szczegółowo omówiona na poniższym materiale wideo. Dodatkowo firma opublikowała pytania na najważniejsze kwestie, a całość podsumowano następującymi słowami:
- Gatunek: MMO
- Deweloper: Gaijin Entertainment
- Platformy sprzętowe: komputery PC, PlayStation 4
- Data premiery: 12 sierpnia 2012 roku (PC), 29 listopada 2013 roku (PS4)
„Zmobilizowanie naszych graczy możliwością tworzenia, dzielenia się i zarabiania przez War Thunder Live jest przykładem poświęcenia i pasji fantastycznej bazy fanów War Thunder. Zachęcenie społeczności do rozwijania gry przez tę inicjatywę może tylko sprawić, że stanie się ona bogatsza i bardziej satysfakcjonująca dla wszystkich graczy” – powiedział Kirill Yudintsev, dyrektor kreatywny War Thunder.
War Thunder to popularna gra MMO oparta na modelu biznesowym free-to-play. W produkcji możemy zasiąść za sterami maszyn latających, a od maja bieżącego roku da się kierować także maszynami naziemnymi. Tytuł cieszy się sporym powodzeniem wśród graczy i w listopadzie 2013 roku mógł się pochwalić 5 mln użytkowników.
Za produkcję odpowiedzialne jest rosyjskie studio Gaijin Entertainment, założone w 2002 roku. Oprócz War Thunder, firma stworzyła takie tytuły jak Apache: Air Assault, Blades of Time, IL-2 Sturmovik: Birds of Prey czy też Birds of Steel.