W League of Legends szykują się zmiany
Serwer testowy League of Legends został ostatnio zaktualizowany, a zmiany, które w ten sposób wprowadzono, są dość znaczne, więc jeśli trafią do właściwej gry, to mocno zmienią rozgrywkę. Postanowiliśmy się im przyjrzeć.
Jak zwykle, gdy tylko serwer testowy League of Legends zostanie zaktualizowany, w sieci pojawia się wiele spekulacji na temat tego, w jakim kierunku zmierza popularna gra MOBA. Trzeba przyznać, że wgrane niedawno zmiany są spore i mogą mocno zmienić rozgrywkę. Oprócz odmienionej graficznie mapy Summoner’s Rift, o której wiadomo już od pewnego czasu, twórcy gry chcą zaoferować graczom wiele nowych mechanik, które dodadzą rywalizacji głębi i skomplikowania. Niektóre z nich przywołują na myśl rozwiązania znane z konkurencyjnej Doty 2. W tej wiadomości postanowiliśmy opisać te najciekawsze naszym zdaniem.
Silniejsze wieże
Wszyscy wiemy jak ważnym elementem gry są wieże. Na serwerze testowym stawiają one teraz większy opór agresorom, szczególnie te środkowe, które doczekały się „anty-pushowego” mechanizmu. Polega on na tym, że turrety posiadają tarczę, która regeneruje się, gdy nie otrzymują obrażeń przez co najmniej 60 sekund. Takie rozwiązanie może dać trochę czasu na złapanie oddechu drużynie zepchniętej do defensywy.
Nowe, ciekawe buffy
Nie obyło się bez korekty w buffach – czerwony i niebieski będą utrzymywać swój pozytywny efekt na bohaterze o 30 sekund krócej niż dotychczas. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się również dodanie na mapie dwóch dodatkowych buffów, które pojawią się w dwudziestej minucie na topie i bocie, przy wejściach do rzeki. Mają zapewnić szybkość ruchu poza walką i zwiększać zasięg widzenia – nawet przez ściany.
Buff, który zdobywamy po pokonaniu Barona Nashora został całkowicie zmieniony. Pozbyto się dodatkowej regeneracji zdrowia i many. W zamian za to oferuje on teraz szybszy recall i pozytywną aurę dla pobliskich minionów, która znacznie zwiększa ich możliwości bojowe. Wzmocnione stwory na pewno przydadzą się w trakcie oblężeń.
Również Smok doczekał się zmian, nie pierwszych ostatnio. Tym razem za jego zabicie otrzymamy jeden ładunek buffa. W zależności od tego, ile się ich uzbiera, będzie można cieszyć się dodatkowymi efektami, takimi jak np. dodatkowa regeneracja zdrowia i many (tutaj chyba ukłon w stronę graczy i rekompensata z powodu odjęcia tego efektu z buffa od Barona), zwiększone obrażenia fizyczne i magiczne, szybkość ruchu lub zdrowie.
Eliksiry
Obecne trunki wzmacniające mogą zostać zastąpione zupełnie innymi, które będą oferować nowe rozwiązania strategiczne w trakcie trwania rozgrywki. Jeden eliksir zwiększy obrażenia zadawane wieżom oblężniczym, a inny pozwoli nam pozostawiać ślad przyspieszający naszych sojuszników. Warto wspomnieć, że naraz będzie można korzystać z dobrodziejstw tylko jednego z czterech nowych napojów, więc trzeba będzie dobrze przemyśleć swoją decyzję. Ponadto eliksiry będą dostępne dopiero od 9 poziomu naszego bohatera.
Dżungla będzie trudniejsza
Pojawiły się informacje, że może zostać zwiększony poziom trudności w dżungli, jak i nagrody za zabijanie stworów neutralnych. Czerwony i niebieski buff mają pojawić się dopiero w 2:30 minucie meczu. Jeśli chodzi o Smite’a (Porażenie), czyli czar niezbędny dla każdego junglera, to będzie on teraz oferować dodatkowy bonus. Po jego użyciu na największym ze stworów z każdego obozu i zabiciu go, nasz champion będzie mógł uzyskać dodatkowe doświadczenie, a także jakiś pozytywny efekt, np. Duży Jaszczur przywróci sporo zdrowia, a największy z Golemów poza niebieskim buffem odnowi bohaterowi sporo many.
Nowe przedmioty
Nie obędzie się również bez rewolucji wśród przedmiotów. Pojawią się zupełnie nowe recepty, a niektóre itemy zostaną całkowicie zlikwidowane (jak np. Włócznia Atmy, Duch Starszego Jaszczura, Dzika flara czy Latarnia Wriggle’a). Część starych przedmiotów zostanie zmodyfikowana w taki sposób, że z bezużytecznych wcześniej mogą stać się całkiem atrakcyjne.
Więcej informacji na temat nadchodzących zmian poznamy zapewne wkrótce. Wszystko jest jak na razie w fazie testów, więc można tylko gdybać, czy ostatecznie zostanie wprowadzone to na serwery i w jakiej formie. W każdym bądź razie nadchodzące zmiany wyglądają bardzo interesująco i na pewno wpłyną na jakość rozgrywki na Summoner’s Rift.
Opisane powyżej zmiany zostały wprowadzone na serwerze testowym (PBE) i niewątpliwie będą jeszcze modyfikowane, a głównym kryterium okaże się zapewne właściwy balans rozgrywki. Twórcy League of Legends od pewnego czasu mocniej zabrali się za przebudowywanie swojej gry – pewnie jest to odpowiedź na rosnącą falę zapowiedzi kolejnych gier typu MOBA, z których każda chętnie podebrałaby graczy LoL-owi.