autor: Łukasz Szliselman
W League of Legends gra 27 milionów osób dziennie
Każdego dnia gra League of Legends zapewnia rozrywkę 27 milionom graczy. Codziennie w szczytowym momencie swoich czempionów prowadzi do boju jednocześnie jakieś 7,5 miliona osób. MOBA studia Riot Games poczyna sobie coraz śmielej, zdobywając coraz większą popularność.
League of Legends osiągnął kolejny imponujący stopień popularności. W produkcję amerykańskiego studia Riot Games codziennie gra jakieś 27 milionów osób. To ponad dwukrotnie więcej niż w październiku 2012 roku, gdy liczba ta wynosiła 12 milionów. Natomiast w godzinach szczytu w League of Legends jednocześnie bawi się 7,5 miliona graczy – 50% więcej niż w marcu ubiegłego roku. Przygodę z tym należącym do podgatunku MOBA tytułem da się rozpocząć (i w zasadzie również kontynuować) zupełnie za darmo. Twórcy zarabiają głównie na mikrotransakcjach – gracze mogą za realne pieniądze kupić unikalne skórki postaci oraz odblokować bohaterów niedostępnych w aktualnej darmowej puli. League of Legends jest także jedną z dyscyplin e-sportowych, w której od jakiegoś czasu organizuje się turnieje i mistrzostwa świata.
- 27 mln graczy dziennie
- 7,5 mln grających jednocześnie w szczytowym momencie
- Drugie miejsce na liście najwyższych przychodów z mikropłatności w 2013 roku w USA
W przeciwieństwie do World of Warcraft, niegdysiejszego króla MMO, który obecnie walczy o użytkowników za pomocą corocznych dodatków, popularność darmowego League of Legends stale rośnie. W listopadzie studio Blizzard podawało, że miesięczny abonament w WoW-ie opłaca 7,6 milionów osób, czyli niemal tyle samo, ilu graczy jednocześnie zagrywa się w LoL-a w najgorętszych godzinach prawie każdego dnia. Tendencja zwyżkowa produkcji studia Riot Games jednoznacznie świadczy o wyższości modelu płatności „free-to-play” nad tradycyjnym abonamentem – przynajmniej jeśli chodzi o popularność. Wielu graczy może mieć wątpliwości, czy ów trend wyjdzie branży na zdrowie, ale to temat na odrębną dyskusję.
W zeszłym tygodniu podawaliśmy, jakie spośród wszystkich gier oferujących dobrowolne mikropłatności zarabiały najlepiej w Stanach Zjednoczonych w 2013 roku. League of Legends znalazł się na tej liście na drugim miejscu z przychodem w wysokości 624 miln dolarów, ustępując miejsca jedynie koreańskiemu shooterowi CrossFire.