autor: Kamil Zwijacz
Valve nie tworzy gier z serii Half-Life, ponieważ skupiło się na Steamie i produkcjach multiplayer
Gabe Newell, szef firmy Valve, podczas wywiadu dla The Washington Post stwierdził, że studio mogło tworzyć kolejne odsłony serii Half-Life, odnosząc tym samym wielkie sukcesy, ale postanowiło skupić się na Steamie i grach multiplayer.
Na temat gry Half-Life 3 od dobrych kilku lat pojawiają się niepotwierdzone informacje. To anonimowe źródła serwisu Rock Paper Shotgun potwierdzają, że „trójka” faktycznie powstaje. To wyciekła lista osób pracujących przy tym tytule. To Gabe Newell, szef firmy Valve, tłumaczy dlaczego deweloper nie wypowiada się na temat produkcji, itd. Dziś również nie mamy dla Was żadnych konkretów, ale za to Newell wyjaśnił dlaczego z marki Half-Life nie uczyniono dojnej krowy.
Podczas wywiadu dla The Washington Post Newell stwierdził, że w początkowym okresie istnienia studio skupiało się na grach single-player i mogło odnosić sukcesy tworząc tylko kolejne odsłony serii Half-Life, jednak zamiast tego postanowiło zainwestować w Steama i produkcje multiplayer. Okazało się, że był to strzał w dziesiątkę, o czym świadczy 65 mln użytkowników platformy Valve i wielka popularność gry Dota 2, w którą codziennie bawi się około pół miliona osób.
Z wypowiedzi Newella można więc wywnioskować jedno – firma nie stworzyła do tej pory Half-Life 3, bo po prostu nie musiała tego robić. Valve czerpie ogromne zyski ze sprzedaży produkcji w swoim sklepie cyfrowej dystrybucji, dodatkowo inne tytuły studia (np. Left 4 Dead czy wspomniana już Dota) odnoszą ogromne sukcesy, więc deweloper może sobie pozwolić na komfort robienia czego chce i kiedy chce. Można więc podejrzewać, że na „trójkę” jeszcze sobie „trochę” poczekamy.
Half-Life to jedna z najbardziej uznanych serii gier wideo. Pierwsza odsłona ukazała się w 1998 roku i doczekała się kilku dodatków (Opposing Force (1999), Blue Shift (2001) i Decay (2001) dedykowane tylko konsoli PlayStation 2). Kontynuacja ujrzała światło dzienne w 2004, otrzymując w późniejszym czasie dwa rozszerzenia - Episode One (2006) oraz Episode Two (2007).