Gry, które zmuszają graczy do oglądania reklam, zakazane na Steamie. Valve zmienia zasady
Valve ponownie zrobiło coś, co bardzo spodoba się graczom. Firma zakazała dystrybucji na Steamie gier zmuszających użytkowników do oglądania reklam.
![](/i/h/17/476890890.jpg)
Firma Valve zmieniła właśnie zasady dystrybucji gier w serwisie Steam, wprowadzając nowe reguły, które powinny bardzo przypaść graczom do gustu.
Od teraz do dystrybucji na Steamie nie będą dopuszczane produkcje, które wymuszają na graczach oglądanie reklam lub interakcje z nimi.
- Dotyczy to zarówno sytuacji, w których takie oglądanie lub interakcje są wymagane w ogóle do kontynuowania zabawy, jak również te, gdzie zapewnia to jedynie dostęp do dodatkowych elementów, np. nagród.
- Valve wyjaśnia, że gry, które korzystają z takich rozwiązań muszę je zmienić. Firma rekomenduje, żeby deweloperzy przerobili swoje produkcje na klasyczne płatne tytuły lub wykorzystali tradycyjny model free-to-play z mikropłatnościami.
- Ponadto Valve zakazuje firmom pobierania opłat od innych deweloperów za dostęp do funkcji Steam, takich jak strony wyprzedażowe, pakiety, witryny sklepów lub strony franczyzowe.
To wszystko są bardzo dobre zmiany. Zwłaszcza te związane z reklamami powinny spodobać się graczom. Na rynku mobilnym jest masa gier, które wymuszają oglądanie filmików promujących inne produkty i takie rozwiązania po prostu nie pasują do rynku pecetowego. Dobrze więc, że Valve postanowiło ukrócić tego typu praktyki na Steamie, zanim miały one okazję stać się prawdziwym problemem.
Warto dodać, że to nie jedyne korzystne zmiany wprowadzone ostatnio przez Valve. Z zeszłym tygodniu dodano nową funkcję na Steam, w ramach której wyświetlane jest ostrzeżenie, gdy dostępna w Early Access nie była aktualizowana od dłuższego czasu.