autor: Bartosz Świątek
Valve chce walczyć z toksycznością i boostowaniem kont w Dota 2
Firma Valve Software zamierza aktywniej walczyć z toksycznością i boostowaniem kont w Dota 2. W ostatnim czasie zbanowano 14 tys. osób za manipulowanie rankingiem MMR. Gra otrzyma też system umożliwiający raportowanie niewłaściwych zachowań, wzorowany na Overwatch znanym z CS:GO.
W SKRÓCIE:
- Valve Software zamierza wprowadzić do Dota 2 system przypominający Overwatch znany z CS:GO, który ma pomóc w walce z toksycznymi graczami;
- osoby zakładające tzw. „smurf accounts” będą częściej trafiały na innych „smurfów”;
- deweloperzy usprawnili też detekcję użytkowników korzystających z boostów – w ciągu 30 dni zbanowano 14 tys. takich kont.
Firma Valve Software zamierza zwrócić większą uwagę na niewłaściwe zachowania w Dota 2. Mowa przede wszystkim o toksyczności, boostowaniu kont (chodzi o podbijanie rankingu MMR poprzez korzystanie z płatnej usługi świadczonej przez inną osobę) i tworzeniu tzw. smurf accounts, czyli kont, które doświadczeni użytkownicy zakładają tylko po to, by ponabijać się z nowych graczy i popsuć im zabawę.
Deweloper zamierza wprowadzić do gry rozwiązanie wzorowane na systemie Overwatch z Counter-Strike: Global Offensive. W przypadku tamtej gry pozwala on graczom raportować toksyczne zachowania innych osób poprzez wysyłanie krótkiego filmu, który ich zdaniem zawiera dowód. Następnie materiał jest oceniany przez „śledczego” będącego członkiem społeczności, który może zdecydować o nałożeniu kary. Wszystko odbywa się całkowicie anonimowo, co minimalizuje szansę nadużyć.
Jeśli chodzi o toksyczność i zachowania rujnujące zabawę graczom, pracujemy nad nowym systemem, który pod pewnymi względami będzie podobny do Overwatch z CS:GO. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, by podzielić się większą ilością informacji na ten temat, ale zrobimy to jak tylko będziemy mogli. Mamy nadzieję, że uda nam się wprowadzić to do gry tak szybko jak to możliwe – czytamy w notce.
W przypadku CS:GO narzędzie jest wykorzystywane głównie do walki z cheaterami, zaś w Dota 2 ma służyć przede wszystkim do ograniczenia liczby chamskich zachowań.
Pomysł na walkę ze „smurfowymi kontami” jest nieco inny. Valve usprawniło system wykrywania tego typu użytkowników, dzięki czemu są oni skuteczniej odseparowywani od innych graczy i znacznie częściej grają z innymi „smurfami”. Zwiększono też szansę na to, że działania podjęte w czasie zabawy na takim koncie odbiją się na głównym profilu danego gracza. Gra radzi sobie również lepiej z wykrywaniem boostowanych kont – tylko w ciągu ostatnich 30 dni zbanowano aż 14 tys. użytkowników korzystających z podobnych usług.