futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 25 lutego 2004, 15:41

UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana

Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.

Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.

Ów pan wyjawił w wywiadzie dla serwisu Beyond3d, że UnrealEngine3 będzie na tyle dużym krokiem technologicznym, że obecne demony szybkości w postaci szczytowych modeli GeForce FX lub Radeon 9700/9800 będą w stanie poradzić sobie jedynie z wyświetlaniem grafiki w rozdzielczości 640x480. Cytując dosłownie słowa Sweeney’a – „... mamy zamiar zrobić grę, którą rzuci na kolana dzisiejsze topowe karty GeForce FX, Radeon 9700+ na kolana w rozdzielczości 640x480 ”. Nowy silnik przygotowywany jest z myślą o rynku PC i konsol nowych generacji w roku 2006, kiedy to obecne karty graficzne z najwyższych półek będą niezbędnym minimum, podobnie jak ma to obecnie miejsce z modelami ATI Radeon 7500, czy GeForce4MX.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej