Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 grudnia 2022, 18:29

Epic Games wyciąga wtyczkę legendarnej serii Unreal

W przyszłym roku gry z serii Unreal stracą dostęp do funkcji sieciowych, podobnie jak garść innych produkcji, a już teraz znikają ze sprzedaży.

Źródło fot. Epic Games.
i

Epic Games planuje wyłączyć funkcje sieciowe w wybranych starszych grach na pecety oraz konsole. Od 24 stycznia wszystkie gry z cyklu Unreal, dzieła studia Harmonix (w tym seria Dance Central, z wyjątkiem odsłony VR) i kilka innych produkcji pozwolą na zabawę wieloosobową tylko w trybie lokalnym.

Firma podjęła taką decyzję, by skupić się wyłącznie na wsparciu darmowego pakietu usług Epic Online Services, oferujących wspólną listę znajomych, kontrolę rodzicielską i inne funkcje.

Gry, z których znikną funkcje sieciowe

  1. 1000 Tiny Claws
  2. Dance Central 1-3
  3. Green Day: Rock Band
  4. Monsters (Probably) Stole My Princess
  5. Rock Band 1-3
  6. The Beatles: Rock Band
  7. Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars
  8. Unreal Gold
  9. Unreal II: The Awakening
  10. Unreal Tournament 2003
  11. Unreal Tournament 2004
  12. Unreal Tournament 3
  13. Unreal Tournament: Game of the Year Edition

Epic Games zaczęło już wycofywać powyższe produkcje oraz dodatki do nich z dystrybucji cyfrowej (w tym ze Steama; przykład via SteamDB). Na razie seria Unreal wciąż jest dostępna w sklepie GOG.com.

Ponadto usunięto grę Hatoful Boyfriend oraz Hatoful Boyfriend: Holiday Stay w wersjach na systemy MacOS i Linux, jak również mobilne DropMix. Do tego 30 grudnia wyłączone zostanie także darmowe taktyczne RPG Battle Breakers, które zadebiutowało w 2019 roku.

Na szczęście firma zapowiedziała też, że Unreal Tournament III ma otrzymać funkcje sieciowe z powrotem w ramach Epic Online Services. Nie podano żadnego terminu, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość – i mieć nadzieję, że mimo wszystko Epic Games jeszcze wróci do tej serii albo że chociaż fani przywrócą sieciowe funkcje w kultowych strzelankach na własną rękę.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej