Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2012, 09:36

autor: Adrian Werner

Ujawniono Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate na Nintendo 3DS, Castlevania: Lords of Shadow 2 oficjalnie potwierdzone

Ujawniono zmierzająca na konsolę przenośną 3DS gę Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate. Przy okazji potwierdzono również, że trwają prace nad przeznaczoną na PlayStation 3 i Xboksa 360 kontynuacją Castlevania: Lords of Shadow.

Ujawniono Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate na Nintendo 3DS - ilustracja #1
Źródło: Nintendo Power

Magazyn Nintendo Power ujawnił przeznaczoną na 3DS grę Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate. Zgodnie z nazwą, produkcja ta osadzona jest w tym samym uniwersum, co wydane w 2010 roku na Xboksa 360 i PlayStation 3 Castlevania: Lords of Shadow. Jest to świat oddzielny od tego z głównego nurtu serii, zapoczątkowanego w latach 80-tych na konsoli Nintendo Entertainment System. Mimo to odsłona na 3DS ma powrócić do korzeni cyklu. Będzie to platformówka z mechanizmami rozgrywki przypominającymi Dawn of Sorrow oraz Order of Ecclesia. Opracowaniem gry zajmuje się studio Mercury Steam, czyli ten sam zespół, który stworzył Castlevania: Lords of Shadow. Premiera planowana jest na jesień tego roku.

Przy okazji ujawnienia Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate zdradzono, że finał gry powiązany będzie fabularnie z początkiem Castlevania: Lords of Shadow 2. W ten oto sposób oficjalnie potwierdzono istnienie drugiego z tych projektów.

Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę, choć przez większość czasu będziemy poruszać się w dwóch wymiarach. Nacisk położony zostanie głównie na swobodną eksplorację rozległego świata, a walka odegra rolę drugorzędną.

Ujawniono Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate na Nintendo 3DS - ilustracja #2
Źródło: Nintendo Power

Akcja gry rozpocznie się 25 lat po wydarzeniach z Lords of Shadow. Dracula chce zgotować ludzkości prawdziwe piekło i powstrzymać go może jedynie młody łowca wampirów imieniem Trevor Belmont. W późniejszych fragmentach kampanii otrzymamy też okazję pokierowania jego synem, czyli Simonem Belmontem. W grze znajdziemy jeszcze dwie dodatkowe grywalne postacie, choć ich tożsamość na razie pozostaje tajemnicą. Każdy z tej czwórki wojowników posiadać ma własne umiejętności specjalne, które w istotny sposób wpłyną na rozgrywkę. Przykładowo, tylko niektórzy bohaterowie będą potrafili wykonać podwójny skok. Pozostali podczas przemierzania poziomów zmuszeni zostaną często do szukania alternatywnych dróg do celu.

Położenie nacisku na eksplorację nie oznacza, że twórcy zamierzają potraktować walkę po macoszemu. Simon uzbrojony ma być w doskonale znany fanom serii bicz, podczas gdy Trevor dzierżyć będzie krzyż bojowy. Podczas starć skorzystamy z kilku rodzajów ciosów oraz obszernego ekwipunku, w rodzaju elektrycznych bomb. Nie zabraknie też uników i chwytania wrogów. Starszy z Belmontów będzie też potrafił władać szerokim arsenałem zaklęć. Jego syn nie odziedziczy tych talentów magicznych, ale nadrobi to gadżetami takimi jak np. słoje z łatwopalnym olejem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej