autor: Michał Kułakowski
Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD – premiera na PC pod koniec marca
Konami potwierdziło, że gra Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD ukaże się na komputerach PC pod koniec marca. Produkcja jest poprawioną wersją tytułu wydanego pierwotnie na konsoli 3DS, która ukazała się w tamtym roku na Xboksie 360 i PlayStation 3.
Rozgrywka w tytule zbliżona jest do tego co znamy z klasycznych odsłon serii, wyprodukowanych w Japonii
Zgodnie z wcześniejszymi nieoficjalnymi zapowiedziami i przypuszczeniami fanów, Konami zdecydowało się wydać grę Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD na komputerach PC. Tytuł oficjalnie ukaże się w dystrybucji cyfrowej pod koniec marca i zostanie udostępniony za pośrednictwem serwisu Steam. Ostateczna cena nie jest jeszcze na razie znana. Warto dodać, że Mirror of Fate HD posiadać ma również opcjonalny tryb rozgrywki, w którym gracze będą walczyć w serii pojedynków z bossami tzw. Boss Rush Mode, a także sieciowe tablice wyników. Twórcy obiecują również pełne wsparcie dla steamowych osiągnięć.
Mirror of Fate HD jest ulepszonym portem tytułu, który pierwotnie ukazał się na początku 2013 roku na konsoli Nintendo 3DS. Edycja HD zadebiutowała w październiku na Xboksie 360 i PlayStation 3. Jest ona sprzedawana jako samodzielna produkcja, za którą zapłacić trzeba 49 zł (wersja PS3), a także w komplecie z pierwszą częścią Lords of Shadow.
Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate to zręcznościowa gra akcji, osadzona w nowym uniwersum Castlevanii, stworzonym kilka lat temu przez hiszpańskie studio Mercury Steam. Gra jest spin-offem, kontynuującym historię z pierwszego Lords of Shadow i łączącym się z jego kontynuacją, wydaną w lutym. Produkcja sięga do korzenni cyklu, korzystając z klasycznych rozwiązań, które pojawiły się już w jego pierwszych odsłonach z początku lat 90. Tytuł oferuje w pełni trójwymiarową grafikę, choć przez większość czasu poruszamy się w dwóch wymiarach. Nacisk położony został głównie na swobodną eksplorację rozległego świata, a walka odgrywa rolę drugorzędną.