Ubisoft - im dłuższa gra, tym więcej zarabia
Ubisoft doskonale rozumie znaczenie powiedzenia „czas to pieniądz”. Z najnowszego raportu finansowego firmy wynika, że tworzenie długich gier ma swoje odzwierciedlenie w zyskach.
- Z ostatniego raportu finansowego Ubisoftu wynika, że im dłużej gracz pozostaje przy jednej produkcji, tym większa jest szansa, iż postanowi dokupić DLC lub zawartość kosmetyczną.
- Francuska firma planuje zwiększać zainteresowanie takimi tytułami jak Far Cry 6 i Assassin’s Creed: Valhalla poprzez kolejne mniejsze i większe dodatki.
Im dłuższa gra, tym więcej czasu spędza przy niej użytkownik, zwiększa się też szansa na to, że przy okazji wyda pieniądze na dodatkową zawartość. Taką zależność dostrzegł Ubisoft i nie waha się jej wykorzystywać. Francuska firma udostępniła wyniki finansowe obejmujące okres od 1 kwietnia do 31 grudnia 2021 roku – ze sprawozdania wynika, że dłuższe gry generują większe przychody.
Fani spędzają więcej czasu przy grach, a Ubisoft na tym korzysta
Jak zauważyła redakcja serwisu TheGamer, z raportu wynika, że miłośnicy serii Far Cry spędzili aż o 45% więcej czasu przy szóstej odsłonie niż przy „piątce”. Co jednak ważniejsze dla Ubisoftu, przełożyło się to również na 30-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży DLC, elementów kosmetycznych etc. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Riders Republic, które zanotowało na obu polach czterokrotnie lepsze wyniki niż utrzymane w podobnym stylu poprzednie dzieło studia, gra Steep.
Gry Ubisoftu mogą stać się jeszcze dłuższe
Najlepszy wynik uzyskał jednak inny tytuł – Assassin’s Creed: Valhalla, o którego sukcesie finansowym pisaliśmy wczoraj. Wpływy z wszelkiej maści dodatków były aż o 80% wyższe niż w przypadku poprzedniej odsłony w analogicznym okresie. Dzięki takiej strategii gra stała się pierwszą produkcją w dorobku firmy, z której przychód przekroczył miliard dolarów.
Zobacz również:
- Recenzja Assassin's Creed Valhalla - to jest Asasyn, którego szukacie
- Assassin's Creed Valhalla - poradnik do gry
- AC Infinity to nie jest dobry kierunek. Asasyny i tak są za długie
Nie dziwi więc, że Ubisoft planuje rozwijać wspomniane tytuły o kolejne płatne elementy, na czele z nadchodzącym dodatkiem Assassin's Creed: Valhalla - Świt Ragnaroku. Premiera rozszerzenia zaplanowana jest na 10 marca.