Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2024, 11:57

Twórcy TDU: Solar Crown poruszyli temat trybu offline, ale nadal się od niego migają. Pojawił się patch z ponad 300 poprawkami

Twórcy Test Drive Unlimited: Solar Crown wypuścili obiecany film, w którym odnieśli się do problemów gry. Niestety, gracze czekający na tryb offline będą zawiedzeni. Tuż po weekendzie dostaliśmy zaś obiecaną pierwszą dużą łatkę.

Źródło fot. Nacon
i

Aktualizacja (30 września, 11:57)

Pierwsza duża łatka do TDU: Solar Crown jest już dostępna. Musimy jednak odczekać do końca konserwacji serwerów, zanim ją wypróbujemy – proces rozpoczął się mniej więcej o 10:30 i ma potrwać „kilka godzin”. Na Steamie została opublikowana lista zmian, ale oprócz ogólnych informacji o stabilizacji serwerów, poprawie optymalizacji na PC i lepszym wsparciu dla kierownic czy monitorów ultraszerokokątnych, wymieniono na niej tylko garść drobiazgów, np. „zaktualizowane ceny specjalnych edycji samochodów”.

Zmian ma być w sumie ponad 300 – twórcy twierdzą, że pozbyli się „większości problemów napotykanych od premiery”.

Oryginalna wiadomość (27 września, 15:17)

Jak wiecie, premiera Test Drive Unlimited: Solar Crown nie przebiegła pomyślnie. Obecnie gra ma raptem 39% pozytywnych recenzji na Steamie, a gracze odpływają z dnia na dzień. Dlatego spore nadzieje wiązałem z obiecanym filmem, w którym deweloperzy mieli odnieść się do największych problemów i przedstawić, jak zamierzają im zaradzić. 23-minutowy materiał dzisiaj trafił do sieci (poniżej)… i wydaje mi się, że płonący śmietnik teraz płonie jeszcze mocniej.

Twórcy zdrowo się nagadali, ale niestety niewiele z tego wynika. Przez dwie minuty krążyli wokół trybów offline i singleplayer, stwierdzając jedynie, że wprowadzą jakieś (nie zdradzili jakie) zmiany, które ułatwią branie udziału w wyścigach bez innych graczy. Wyścigi nadal pozostaną jednak fundamentem gry – bo według dewelopera to właśnie jest esencja Test Drive Unlimited (takie stwierdzenie rozjątrzyło widzów). A tryb offline? Może dostaniemy go, gdy Solar Crown będzie kończyło żywot, nie wcześniej.

Konkretów zabrakło również w innych tematach, usłyszeliśmy tylko powtórzone obietnice stabilizowania serwerów (cross-play zostanie rozważony, gdy ten proces się zakończy), optymalizowania wydajności i balansowania rozgrywki. Przynajmniej w kwestii sztucznej inteligencji powiedzieli mniej więcej wprost, że nie doczekamy się opcji wyboru poziomu trudności wyścigów, a jedynie możemy liczyć na lepszy automatyczny dobór i mniej agresywne zachowanie przeciwników. I może Citroeny 2CV przestaną być absurdalnie szybkie.

Co jeszcze się tyczy optymalizacji – pierwsza większa aktualizacja, wprowadzająca ponad 300 poprawek, ulepszy wydajność gry tylko na PC, konsolami (z naciskiem na PS5) twórcy zajmą się w drugiej łatce. Daty premiery patcha nadal nie znamy, ale powinien zostać wypuszczony przed startem pierwszego sezonu, który przesunięto na 2 października (choć nie jest wykluczona dalsza obsuwa). Czy jednak znacząco poprawi odbiór gry? Po dzisiejszym filmie mam co do tego poważne wątpliwości…

  1. Recenzja gry TDU Solar Crown. Cud nie nastąpił, ale i tak pełna wersja jest o wiele lepsza niż katastrofalne demo

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej